Eenvoudig klanten verifiëren, mandaat aanmaken en nog veel meer…

Op 22 november wordt Elements weer uitgebreid. Jouw Elements omgeving is die ochtend tot 08:00 niet bereikbaar.

Je kan dan eenvoudig klanten verifiëren, dossiernotities toevoegen, mandaten aanmaken, facturen crediteren en nog 18 andere verbeteringen en uitbreidingen. Alle nieuwe features lees je in dit artikel.


Belangrijkste updates


Eenvoudig klanten verifiëren en onderzoeken met DebiteurenZeker

Als financieel adviseur wil je geen link met dubieuze praktijken of verdachte transacties. Daarnaast ben je volgens de WWFT verplicht om voor levensverzekeringen klanten te identificeren en te verifiëren. Dit doe je nu eenvoudig met een identificatie, verificatie, pep- en sanctiecheck en verklaring inbreng eigen vermogen vanuit Elements via DebiteurenZeker.

Deze identificatie en onderzoeken kun je uitvoeren bij het aanmaken van een nieuw klantdossier en voor bestaande klantdossiers (zowel per dossier als meerdere dossiers in één keer). Met deze controles weet je bijvoorbeeld of een klant onder curatele staat, of het eigen vermogen legaal is verkregen en of de klant zelf financiële keuzes mag maken.

➡️ Hiervoor moet je de software van DebiteurenZeker ook gebruiken.

Klantidentificatie en -verificatie

Klantonderzoek

Resultaten onderzoeken analyseren

Nadat de persoon is gecheckt in de software van DebiteurenZeker, zie je resultaten in de WWFT tabel in het klantdossier. Klik op een kruis of check om deze persoon te bekijken in DebiteurenZeker. Zo check je waarom een controle een negatief resultaat oplevert.

Meer weten

Algemene dossiernotitie toe te voegen

Je kan nu met één druk op de knop een dossiernotitie maken voor collega’s. Deze is altijd zichtbaar is in het dossier. Zo deel je eenvoudig algemene dossierinformatie.

Als iemand de dossiernotitie wijzigt, wordt in een systeemregistratie vastgelegd wie de notitie heeft gewijzigd.

Tip: maak deze simple tag aan en voeg deze toe in de dossiernotitie. Zo zie je direct wie en wanneer de notitie heeft aangepast.


Mandaat razendsnel aangemaakt

Incasseer je zelf premies of factureer je abonnementen of diensten? Hiervoor regel je nu in een paar klikken een mandaat. Dit is van toepassing op schade- en levensverzekeringen, diensten en contracten van het type ‘Incasso’.

Als je op de mandaat klikt, wordt er automatisch een financiële relatie aangemaakt voor die persoon, zodat de mandaat wordt geregeld. Met één klik op de knop wordt dan het mandaat gegenereerd en de status op ‘Geaccepteerd’.

Als de IBAN al is ingevuld, maak je in één klik de mandaatcode aan in het tabblad ‘Financieel’. Daarnaast zie je de status van het mandaat en vul je gelijk de ontbrekende gegevens in door op ‘IBAN’ of ‘Mandaat’ te klikken.

Zo maak je een mandaat aan

In één klik een factuur crediteren

Foutieve factuur aangemaakt? Maak nu makkelijk vanaf dezelfde plek een creditfactuur aan. Deze creditfactuur wordt direct afgeboekt tegen de bijbehorende factuur. Hierdoor hoef je later ook de factuur niet meer te salderen en af te letteren in het grootboek. Dit doet Elements voor je.

Het is ook mogelijk om een deel van de factuur te crediteren.

Zo werkt het


Algemeen


Taak overzicht uitgebreid

Je kunt nu ook de dossier adviseur, het dossiernummer en de schademelding van een taak inzien, als deze zijn ingesteld. Zo kun je bijvoorbeeld zien welke adviseur verantwoordelijk is voor een taak.

Wil je deze kolommen zien? Stuur dan een e-mail naar support@fasterforward.nl en vermeld hierbij welke kolommen je wel en niet wilt zien in je takenlijst.


Documenten te verwijderen

Het is nu mogelijk om documenten in de prullenbak te plaatsen. Dit is mogelijk voor documentmappen in een dossier (blauwe mappen). De prullenbak verschijnt zodra je een document verwijdert.

Documenten blijven 30 dagen in de prullenbak staan, zodat je het verwijderen ongedaan kan maken. Daarna is het document definitief verwijderd.


Tekst bewerken op volledig scherm

Je kan nu tekst bewerken op volledig scherm. Als je bijvoorbeeld een lange tekst aan het typen bent, klik je op het ‘Maximaliseren’ icoon om de volledige tekst in beeld te krijgen.


Opmaak van tekst blijft behouden bij plakken

Het opmaken en schrijven van teksten, bijvoorbeeld bij e-mails, is nu uitgebreider en makkelijker.

Wanneer je een tekst plakt, bijvoorbeeld met CTRL/CMD+V, blijft de opmaak (‘Rich text’) bewaard. Zo kun je de tekstgrootte, dikgedrukte tekst, tekstkleur en afbeeldingen behouden. In de tekstbewerker kun je dit ook weer ongedaan maken.

Let op: dit is alleen mogelijk wanneer de uitgebreide tekstbewerker wordt getoond. Zie hieronder.

Linkjes blijven linkjes

Ook als je een link van een website kopieert, blijft dit nu een link in Elements. Zo hoef je deze niet meer handmatig toe te voegen.

Komt de opmaak van de tekst niet mee als je deze plakt? Dan kan deze niet goed gekopieerd worden van de bron waarvan je deze kopieert.

Tip: gebruik CTRL/CMD + SHIFT + V als je de tekst zonder opmaak en linkjes wilt plakken.


Frisse kleuren voor teksten

Tot slot zijn de kleuren aangepast naar frissere kleuren. Hiermee verander je de tekst of markeer je een stuk tekst om deze aan te duiden.


Afvinken van taak en registratie aanmaken verbeterd

Bij het aanmaken van een registratie staat er nu een duidelijke ‘Opslaan’ knop.

Daarnaast kun je, als je een registratie aanmaakt onder een taak, gelijk klikken op ‘Opslaan en taak afvinken’. Hiermee sla je de registratie onder de taak op en vink je de taak af.

Als je een e-mail gaat verzenden onder een taak is ‘Verzenden en taak afvinken’ toegevoegd. Hiermee kan je ook in één keer de bijbehorende taak afvinken.

LET OP: het afvinken van een taak is alleen mogelijk als je hier recht tot hebt, er geen workflow onder de taak loopt én de taak is toegewezen aan een gebruiker.



Verzekeringen


Extra info bij ongekoppelde post ADN batch

Er wordt nu meer polisinformatie per post getoond in de ADN batch. Je weet daardoor aan welke polis je de post moet koppelen. In de ‘Posten’ en ‘Controlelijst’ is de informatie van de post namelijk uitgebreid.

Ontvangen informatie van een verzekeraar over een polis of pakket wordt namelijk niet altijd automatisch gekoppeld aan een klantdossier. Dankzij deze toegevoegde informatie is het makkelijker om deze post te koppelen aan de juiste polis. Klik op het vergrootglas om de verzekeringsnemer, polisinformatie en het risicoadres te bekijken die de verzekeraar heeft gestuurd.


Informatie schadeverzekeringen uitgebreid

De polisinformatie in het object van schadeverzekeringen is uitgebreid. Zo zie je bijvoorbeeld of een auto particulier of zakelijk wordt gebruikt.

Je kan deze velden zelf invullen, maar deze worden ook automatisch ingevuld als de verzekeraar deze informatie deelt via een ADN bericht. Deze informatie is ook op te halen uit en toe te voegen aan Elements via de API.

Toegevoegde veldenBij Branches
Bedrag audiovisuele apparatuur020 Motorrijtuigen, 021 Auto, 025 Motor/scooter
Gebruik particulier of zakelijk020 Motorrijtuigen, 021 Auto, 025 Motor/scooter
Constructiewijze dak055 Opstal, 056 Inboedel, 051 Opstal/inboedel
Staat van onderhoud055 Opstal, 056 Inboedel, 051 Opstal/inboedel
Bedrag eigen risico stormschade055 Opstal, 056 Inboedel, 051 Opstal/inboedel
Zonnepanelen aanwezig055 Opstal, 056 Inboedel, 051 Opstal/inboedel

Nieuwe polis eenvoudig aan te vullen via ADN

Als je een nieuwe polis ontvangt via ADN, maar deze bestaat al in Elements, dan kun je deze polis nu in één keer aanvullen met de ontvangen informatie. Als je op plus icoon klikt, krijg je onderstaande pop-up te zien.

Klik vervolgens op het koppel-icoon. Het polisnummer uit ADN wordt dan automatisch in de nieuwe polis geplaatst, zodat je geen dubbele polissen krijgt.

Wil je toch een nieuwe polis aanmaken? Klik dan op ‘Toch een polis aanmaken’.

TIP: Het is ook mogelijk om vanuit ADN een polisonderdeel aan te maken. Lees hier meer daarover.


Nieuwe polis communiceren naar klant via mutatievoorstel

Let op: veel organisaties werken nog niet met mutatievoorstellen
Als je hier niet mee werkt, dan is deze nieuwe feature niet zichtbaar voor jou. Lees hier meer. Als je wilt starten met mutatievoorstellen, stuur dan een e-mail naar support@fasterforward.nl.

Als je een nieuwe polis aanmaakt, wordt er nu ook een nieuwe mutatievoorstel van deze polis aangemaakt.

Je kan hierdoor altijd terugzien wanneer en door wie een nieuwe polis is aangemaakt.

Hierdoor kan je ook informatie ophalen uit het mutatievoorstel. Zo kan je naar de klant communiceren (via de workflow) dat je een nieuwe polis hebt aangevraagd. Lees hier meer daarover.

Tot slot, als je de mutaties van de maatschappij controleert, is het nu ook mogelijk om in de nieuwe polis de mutatie op ‘In behandeling’ te zetten en een rappeldatum in te stellen.

ℹ️ Als je het communiceren naar de klant wilt laten inrichten, stuur dan een aanvraag naar support@fasterforward.nl.


Nieuwste dekkingen en objecten SIVI up-to-date

Als via ADN en Aplaza berichten binnenkomen, worden de nieuwste, bijbehorende dekkingen en/of soorten documenten aangemaakt. Deze zijn namelijk uitgebreid volgens de SIVI richtlijnen van september. Hiermee zijn alle te selecteren verzekeringen up-to-date om correct te verwerken in een klantdossier.

Ongevallen bijzondere sporten
Buitengewone kosten reis
Afkoop eigen risico huurauto
Inboedel en luifel
Apparatuur
Desktop(s) en randapparatuur
Laptop(s) /notebook(s)
Muziekinstrumenten en verenigingsmaterialen
Zonnepanelen
Vervangend vervoer en repatriëring
Wintersport & Bijzondere sporten
Ladingschade, diefstal en vermissing
Agrarisch risico dierenziekte
Speciaal glas
Inventaris diefstal
Bedrijfs-/Beroepsaansprakelijkheid
Brand, bliksem en inductie
Sneeuw- en/of ijsdruk
Waterschade
Inbraak, diefstal en vandalisme
Vorstschade
Brand en vandalisme
Opstal brand en lucht- en ruimtevaartuigen
Opstal brand/inbraak/lucht- en ruimtevaartuigen


Hypotheken


Sneller hypotheken vergelijken vanuit je klantdossier

Als je PortefeuilleSignalen en/of Fastlane gebruikt, kun je deze nu in één klik openen in het klantdossier. Hierdoor start je direct met het vergelijken van hypotheken in Fastlane, ook als er geen product in het dossier staat.


Sneller een inkomensverklaring ondernemer aanvragen

Om een inkomensverklaring ondernemer te krijgen voor je klant hoef je binnenkort niet meer in te loggen in een extranet, heen en weer te mailen en gegevens handmatig over te typen.

Samen met HDN, Pentrax en Zakelijk Inkomen zijn we namelijk een pilot gestart. We testen hierbij de mogelijkheden voor het digitaal aanvragen van inkomensverklaringen van ondernemers. HDN verwacht deze nieuwe feature te lanceren in het eerste kwartaal van 2023.

Lees hier meer over de testfase.


Overige verbeteringen


  • In een klantdossier staat het veld ‘Roker’ nu standaard op ‘Onbekend’ i.p.v. ‘Nee’.
  • Het ‘Productbeheer’ overzicht is vereenvoudigd. De filters en kolom over ‘Voorraad’ waren overbodig en daarom verwijderd.
  • Het is bij ‘Bruto jaarinkomen’ niet meer verplicht om ‘Verplichting Inkomen’ in te vullen als je een bankgarantie gaat aanvragen. Daarnaast is het veld hernoemd. Het heette eerst ‘Bruto jaarbedrag overige inkomsten’.
  • Op het tabblad documenten zijn de actieknoppen voor het printen van de ‘Dossier barcode’, ‘Document barcode’ en het ‘Scheidingsblad’ verplaatst. Deze stonden voorheen in de header, maar nu met een duidelijke knop rechtsboven de lijst met documenten.
  • Als je mutatievoorstellen gebruikt én de maatschappij controleert, krijg je nu geen conflict meer wanneer er een prolongatie op de hoofdvervaldatum binnenkomt.
  • Als je mutatievoorstellen gebruikt, zie je nu niet meer wanneer een dekking is toegevoegd als je met je muis op de dekking gaat staan. Dit is dan namelijk niet van toepassing.

Geplaatst op 18 november 2022 (Laatste update: 22 november 2022)


Laatste 5 releasenotes
Eenvoudig klanten verifiëren, mandaat aanmaken en nog veel meer… »
Overzichtelijke hypotheken, nieuwe features voor verzekeringen en meer »
40 nieuwe features voor iedere medewerker »
Nieuwe features en optimalisaties voor verzekeren »
14 nieuwe features en verbeteringen »
top