1. Kennisbank
  2. E-mail
  3. Mogelijkheden e-mail
  4. E-mail op jouw mobiele telefoon

E-mail op jouw mobiele telefoon

Het is mogelijk om zowel op jouw mobiele telefoon als in Faster Forward Elements jouw e-mail in te zien en te beantwoorden.

Mogelijkheden en functionaliteiten

Inkomende e-mailberichten worden zowel in Elements, als op jouw telefoon in jouw inbox gezet.

Je kunt deze e-mail beantwoorden vanaf jouw mobiele telefoon of vanuit Elements. De e-mail die verzonden wordt vanaf jouw mobiele telefoon, zal ook in Elements terug te zien zijn in de “verzonden items”-map.

Koppeling met het dossier in Faster Forward Elements

Inkomende e-mailberichten worden gematcht aan de hand van het afzender e-mailadres. Indien dit e-mailadres binnen Elements slechts eenmaal voorkomt in een dossier, wordt de e-mail automatisch aan het dossier gekoppeld. Dit geldt ook voor verzonden e-mailberichten, zowel vanuit Elements als vanaf jouw mobiele telefoon.

Belangrijke opmerkingen

  • de e-mails verzonden vanuit Faster Forward Elements, worden niet getoond in de “verzonden items” map op jouw mobiele telefoon, andersom is dit wél het geval.
  • de e-mails die je verwijdert vanuit de inbox op jouw mobiele telefoon, zullen in de inbox in Faster Forward Elements bewaard blijven. Andersom worden e-mails die verwijderd worden uit de inbox uit Faster Forward Elements, ook in jouw telefoon uit de inbox worden verwijderd. Deze laatste stap geldt niet voor de e-mailboxen die in de e-mailmanager het type ‘Office 365’ hebben. Na verwijderen in Elements, blijven de e-mails ook in de inbox op jouw telefoon staan.
  • e-mails die je in Elements verplaatst naar een andere map, worden op jouw telefoon niet in een andere map geplaatst. Deze mappen zijn namelijk niet op jouw telefoon aanwezig. De e-mail zal in dat geval in de inbox op jouw mobiele telefoon blijven staan.
  • wanneer een e-mail gelezen is in Elements in de inbox, wordt deze niet als gelezen gemarkeerd op jouw mobiele telefoon. Andersom wordt een e-mail ook niet als gelezen gemarkeerd in de inbox van Faster Forward Elements, wanneer deze gelezen is op jouw mobiele telefoon.

Instellen

Begin met het instellen van de e-mailbox op jouw mobiele telefoon (dit is afhankelijk van jouw type mobiele telefoon). Je hebt in ieder geval jouw gebruikersnaam, wachtwoord, mailserver en eventuele serverpoort nodig. Na het aanmaken van de e-mailbox op jouw mobiele telefoon stuur je alvast een testbericht vanaf jouw telefoon.

Om de mailbox in Elements in te stellen en aan te maken, dien je de rechten te hebben op de e-mailmanager (te vinden via beheer). Indien je hier geen rechten op hebt, neem dan contact op met jouw Elements systeembeheerder of onze supportafdeling via een e-mail naar support@fasterforward.nl.

Heb je deze rechten wel maak dan een nieuwe e-mailbox aan in de e-mailmanager door op het + te klikken en kies hierbij voor het “type” IMAP. Vul alle gegevens in.

LET OP:  Indien je reeds gebruik maakt van POP3 met hetzelfde e-mail adres in Elements kunnen alleen wij jouw e-mailbox omzetten naar een type IMAP. Stuur dan een e-mail naar support@fasterforward.nl.

IMAPmail

De dropdown naast “IMAP verzonden berichten” zal in eerst instantie leeg zijn, na het invullen van bovenstaande gegevens (gebruikersnaam, wachtwoord etc), klik je op “IMAP mappen ophalen”. Controleer op de mobiele telefoon in welke map het testbericht is geplaatst en selecteer deze map in Elements bij “IMAP verzonden berichten”. Vergeet niet de interval in te stellen zodat elke X minuten de e-mail wordt opgehaald. Sla nu de pagina op.

Let op: deze map heet overal anders, de meest voorkomende benamingen, of varianten hierop, zijn:

  • Verzonden items
  • Verzonden berichten
  • OUTBOX
  • Sent
  • Sent items

Tot slot dien je via het tabblad “eigenaar” aan te geven welke persoon, of personen, toegang krijgen tot de e-mailbox.

Jouw e-mailbox is nu aangemaakt en klaar voor gebruik!

Let op: om gebruik te maken van deze functionaliteit moet er een instelling op jouw omgeving gedaan worden. Om dit in te laten stellen, maak je dit kenbaar via een e-mail naar support@fasterforward.nl.

Laatste update: 21 september 2022

Was deze informatie nuttig?

top