1. Kennisbank
  2. Elements
  3. Apps
  4. On route app
  5. On Route App voor Android gebruiken
  1. Kennisbank
  2. Elements
  3. Apps
  4. On Route App voor Android gebruiken

On Route App voor Android gebruiken

De Faster Forward On Route app is beschikbaar voor Android in de Play Store. De app is gratis en alleen beschikbaar als je Faster Forward Elements gebruikt. Hier kan je de handleiding vinden om de app te installeren.

Binnen de app zijn er verschillende functionaliteiten. Die worden hieronder verder toegelicht.

De app is ook beschikbaar voor iOS in de App Store.

Klantdossier inzien

Het is mogelijk om een klantdossier in te zien. Wanneer je zoekt op een achternaam, wordt gelijk het juiste dossier met bijbehorende klantgegevens geopend. Daarnaast zie je ook alle lopende producten, het laatste e-mailverkeer en de producten gerelateerd aan dit dossier.

Overzicht klantdossiers
Gegevens in klantdossier

E-mails

Bij het tabblad e-mails heb je inzicht in jouw e-mailboxen uit Elements. Je kiest hier het gewenste e-mailadres en de gewenste e-mailbox.

E-mails versturen

In de mailbox klik je op ‘Nieuwe e-mail’. Vervolgens vul je een ontvanger en onderwerp in en voeg je tekst en eventuele bijlages toe. 

De tekst in de e-mail is ook op te maken zo kan je bijvoorbeeld de tekst dikgedrukt, schuifgedrukt en onderstrepen.

Wanneer je via een dossier een nieuwe e-mail aanmaakt dan is het e-mailadres bij de ontvanger automatisch ingevuld. Ook staat het dossiernummer vermeld in de onderwerp van de e-mail.

Om bijlages toe te voegen heb je minimaal Android versie 1.8 nodig.

E-mails beantwoorden

Je kan een ontvangen e-mail direct beantwoorden door rechtsboven op de reply-icoon te klikken.

Typ vervolgens je e-mailtekst bij ‘E-mail opstellen’. Druk rechtsboven op het versturen-icoon om de e-mail te versturen.

Binnengekomen e-mail beantwoorden
Antwoord op e-mail typen en versturen

Handtekening wijzigen

Om je handtekening te wijzigen, ga je naar ‘Instellingen’ en klik je onder ‘Handtekening’ op ‘Verander handtekening’.

Als je nog geen handtekening hebt, klik je linksonder op het plus icoon om een handtekening toe te voegen.

Handtekening veranderen
Handtekening toevoegen

Vervolgens typ je de gewenste tekst van je handtekening in, of pas je de bestaande tekst aan.

Zet het blauwe bolletje naar rechts (aan) om deze handtekening in te stellen als je standaard handtekening voor onder al je e-mails.

Klik op het opslaan icoon rechtsboven om de zojuist gemaakte handtekening op te slaan. Zodra je dit hebt gedaan, zie je een overzicht van al je opgeslagen handtekeningen. Bij elke e-mail die je nu opstelt vanuit je On Route app, wordt deze handtekening gebruikt.

Handtekening toevoegen en als standaard instellen
Overzicht handtekeningen

E-mails verwijderen

Het is niet mogelijk om e-mails in de On Route app te verwijderen. Dit kan alleen in Elements.

Taken

Via de kalender/taken bekijk je snel jouw afspraken en taken van de gewenste dag. Aan het aantal bolletjes onder het dagnummer zie je het aantal afspraken. Bij meer dan 3 afspraken, blijven het 3 bolletjes.

Taak aanmaken

Via de kalender is het mogelijk om taken aan te maken. Voor iedere taak voer je de titel, start- en einddatum in. Ook is het mogelijk om tijdens het aanmaken de taak te annuleren en te verwijderen. Hierbij krijg je een melding of je zeker weet dat je deze actie wilt uitvoeren.

Let op: Taken die gemaakt zijn vanaf de computer kan je niet bewerken in de app. Je kunt alleen de afspraken/taken bewerken die in de app zijn aangemaakt.

Kalender

Vanuit je kalender bekijk je aankomende afspraken. Daarnaast is het mogelijk om nieuwe afspraken aan te maken.

Klik op het blauwe plusje om een afspraak aan te maken. Vul de titel, datum, tijd en omschrijving. Klik op het opslaan icoon rechtsboven om de afspraak vast te leggen.

Overzicht kalender afspraken
Nieuwe afspraak toevoegen

Document toevoegen

Voor het toevoegen van een document aan een klantdossier ga je naar het tabblad ‘Documenten’ en klik je rechtsonder op het plus-icoon. Je dient een foto te maken van de gewenste documenten. Deze foto kan je uploaden via het uploadicoon.

Document toevoegen aan klantdossier
Foto maken van document en uploaden

Volledig opnieuw inloggen

Je blijft een half jaar ingelogd in de Faster Forward On Route app. Na dit half jaar wordt gevraagd om volledig opnieuw in te loggen in de app.

Let op! Rechten

In de app bestaan niet dezelfde rechten als in de Elementsomgeving op jouw computer. Wanneer een persoon recht heeft op een dossier, kan hij/zij het volledige dossier inzien. Het kan dus voorkomen dat iemand op de app bepaalde gegevens wel kan inzien, terwijl dit op de reguliere omgeving niet mogelijk is.

Laatste update: 8 juni 2022

Was deze informatie nuttig?

top