Dossier aanmaken

Als een nieuwe klant/prospect belt dan wil je dit registeren in het dossier. Hieronder lees je de stappen om een nieuw dossier aan te maken.

Volg onderstaande stappen om een nieuw dossier aan te maken:

  1. Probeer eerst de klant op te zoeken via het zoekscherm op het dashboard. Zo kan je voorkomen dat er dubbele dossiers aangemaakt worden. Wanneer er geen resultaten zijn, krijg je de optie om een nieuw dossier toe te voegen. Klik hiervoor op de groene knop ‘voeg dossier toe’.dossier_aanmaken
  2. Vervolgens krijg je onderstaande scherm te zien waar je alle klantgegevens in kunt vullen.
  3. Let bij het invullen van de gegevens goed op de volgende zaken:
    – Heb je het gewenste type dossier geselecteerd (bijvoorbeeld klantdossier of leveranciersdossier)?
    – Heb je het juiste kantoor geselecteerd?
  4. Controleer tijdens het invoeren of het oranje resultaten blokje resultaten aangeeft. Indien er een cijfer in het resultaten blokje staat, bestaat de persoon mogelijk al in Elements.
    Klik op het resultatenblokje om de overeenkomsten te zien. Indien dit dezelfde persoon of organisatie betreft, klik je hier op de naam en worden alle bekende gegevens aangevuld.
  5. Klik op opslaan om het dossier aan te maken.
  6. Klik hier voor meer tekst en uitleg over de vervolgstappen.

Instructievideo

Laatste update: 28 september 2022

Was deze informatie nuttig?