1. Kennisbank
  2. Verzekeringen
  3. Cases verzekeringen
  4. Verzekeringsmaatschappij toevoegen

Verzekeringsmaatschappij toevoegen

Indien u met een nieuwe verzekeringsmaatschappij gaat werken dient u deze eerst in Elements als organisatie toe te voegen. Volg hiervoor onderstaande stappen:

  1. Ga naar Beheer  -> Organisatie & Personen. Controleer of de organisatie al bestaat door de naam in te geven en op zoeken te klikken.
  2. Indien de organisatie nog niet bestaat kunt u links bovenin op het plus- symbool klikken om een nieuwe organisatie aan te maken. Vul minimaal de naam van de verzekeringsmaatschappij in in het groene veld om de pop-up op te kunnen slaan.
    verzekeringsmaatschappij
  3. Na het opslaan springt de pagina naar de organisatie, waar meerdere tabbladen beschikbaar zijn om aanvullende informatie in op te slaan.
    Open het tabblad ‘detail’  hier vinkt u ‘Maatschappij’ en ‘Verzekeraar’ aan.
  4. Onderaan deze pagina kunt u eventueel een subadministratie aanvinken. Na opslaan hiervan verschijnt het tabblad ‘Financieel’, daar worden de financiële gegevens gekoppeld.
  5. Indien u met ADN/ Aplaza werkt dient er bij de maatschappij ook een POR code toegevoegd te worden. Klik hier voor meer informatie over het toevoegen van een POR code.
  6. Voor de prolongatie dient er per organisatie een Rekening Courant dagboek aangemaakt en gekoppeld te worden. Klik hier voor meer informatie over het aanmaken van een dagboek.
  7. Nadat u de maatschappij geheel ingericht heeft dienen er nog producten en een artikelgroep aangemaakt te worden. Klik hier voor een stappenplan om de nieuwe producten aan te maken.

De maatschappij is nu aangemaakt, download vervolgens hier de checklist ter controle.

Laatste update: 30 april 2018

Was deze informatie nuttig?