1. Kennisbank
  2. Elements
  3. Communicatie
  4. Instellen van e-mail in Elements IMAP/POP3

Instellen van e-mail in Elements IMAP/POP3

Algemeen

Faster Forward Elements is voorzien van een volwaardige e-mail module, echter niet van een e-mail server. Dit houdt praktisch in dat u zelf zorg moet dragen voor een e-mail server (vaak wordt dit geregeld via de partij waar u ook uw website afneemt). Zij hebben alle benodigde informatie om de mailbox in Elements in te stellen. Dit zal door Faster Forward gedaan worden.

Om de email in Elements te laten functioneren heeft u een e-mail adres nodig wat ingelezen mag worden. Hiervoor zijn twee manieren die hierna beschreven worden. Afhankelijk van de gekozen manier zal de e-mail op een bepaalde wijze in Elements binnen komen. Standaard wordt de e-mail box eens per 5 minuten leeggehaald (dus u ontvangt uw e-mail met maximaal 5 minuten vertraging). U kunt ook gebruiken maken van de “direct ophalen” knop in de e-mail module.

IMAP E-mailbox

Met IMAP is een gedeeltelijke e-mail synchronisatie mogelijk tussen uw mailbox in Elements en in (bijvoorbeeld)Gmail, en/of op uw telefoon.

Meer informatie over het instellen van uw e-mail op uw mobiele telefoon leest u op de volgende supportpagina.

Om uw IMAP synchronisatie in te stellen, hebben wij de volgende gegevens nodig:

  1. servernaam
  2. Poort
  3. gebruikersnaam van de mailbox
  4. wachtwoord van de mailbox
  5. naam van de map voor verzonden berichten, bijvoorbeeld ‘Sent items’

POP3: E-mail komt alleen in Faster Forward Elements binnen

Als de e-mail alleen in Elements ingelezen hoeft te worden, dan volstaat het om de gegevens van de mailbox door te geven via support@fasterforward.nl.

Wij hebben daarvoor drie gegevens nodig:

  1. servernaam
  2. gebruikersnaam van de mailbox
  3. wachtwoord van de mailbox

E-mail komt ook op ander e-mailprogramma binnen, bijvoorbeeld Gmail

Wanneer u wilt e-mailen vanuit zowel Elements als (bijvoorbeeld) Gmail zijn er twee opties.

Bij de eerste manier wordt gebruik gemaakt van een zogenaamde schaduwaccount. Dit is een e-mail adres waarnaar alle e-mails die binnenkomen op uw oorspronkelijke e-mailadres worden gestuurd. Alle e-mail die binnenkomt zal in beide e-mail boxen binnen komen. Dit is iets wat uw e-mail beheerder voor u moet doen. Eén ervan (de schaduw) moet worden ingesteld en kan in Elements worden ingelezen. Tussen de beide mailboxen bestaat geen communicatie, dus e-mail die wordt gelezen in Elements wordt niet als zodanig getoond in Outlook en vice versa.

Voorbeeld:

Origineel: jan.de.boer@uworganisatie.nl

Schaduw: jan.de.boer2@uworganisatie.nl

Voor het inrichten zijn de drie gegevens zoals bovenstaand benodigd. De gebruikersnaam zal dan het schaduw adres zijn.

Het is mogelijk deze mailboxen zelf te beheren, dit gaat via de e-mailmanager. Heeft u daar geen rechten op stuur een e-mail naar support@fasterforward.nl

Laatste update: 16 april 2019

Was deze informatie nuttig?