1. Kennisbank
  2. Elements
  3. Kalender
  4. Office 365 e-mail en kalender instellen

Office 365 e-mail en kalender instellen

Office 365 e-mailbox aanmaken

Binnen Elements heb je verschillende type e-mailboxen. Deze e-mailboxen kunnen aangemaakt worden in de e-mailmanager. Indien het gewenst is dat een bestaande e-mailbox bijvoorbeeld van type IMAP naar Office 365 wordt aangepast dan kan je hiervoor een e-mail sturen naar support@fasterforward.nl.

Wanneer je een compleet nieuwe e-mailbox met type Office 365 wilt aanmaken dan kan je hier lezen hoe je dit kunt doen. De e-mailbox zal geauthenticeerd moeten worden, zodat Elements de e-mail op kan halen. Hieronder lees je hoe je dit kunt doen.

Office 365 e-mailbox authenticeren

Door een nieuwe authenticatie van Office 365 is het noodzakelijk om je e-mailaccount te authenticeren.

Hiervoor zie je de volgende melding in Elements verschijnen wanneer je jouw e-mailbox opent.

Klik op de link om doorgeleid te worden naar Office 365 en zo de e-mailbox te authenticeren.

Toestemming verlenen

Je dient in Office 365 toestemming te verlenen, zodat Elements de e-mail op kan halen. Dit kan door op de link in de e-mailbox te drukken. Vanuit daar word je doorgeleid naar Office 365.

Het kan zijn dat jij zelf niet toestemming mag verlenen, maar dat de beheerder van Office 365 dit dient te doen. Wanneer dit het geval is en er geen toestemming is verleend door de beheerder, dan krijg je de volgende melding te zien:

Office 365 kalender instellen

Per 17 augustus 2021 is het ook mogelijk om je Office 365 kalender te synchroniseren met je Elements kalender. Dit kan op 2 manieren, namelijk via de kalendermodule of ‘mijn instellingen’.

Via Kalendermodule:

  1. Ga naar de kalendermodule
  2. Klik op het hamburgermenu naast ‘Kalender’
  3. Kies voor instellingen
  4. Daar staat ‘Office 365 kalender synchronisatie’
  5. Klik op het + icoon
  6. Doorloop de aanwijzingen in de pop-up van Microsoft om te authenticeren voor de Office 365 kalender

Via ‘Mijn instellingen’:

  1. Ga rechtsboven in naar het poppetje – mijn instellingen
  2. Kies het tabblad Instellingen
  3. Kies het tabblad Kalender
  4. Onderin staat ‘Office 365 kalender synchronisatie’
  5. Klik op het + icoon
  6. Doorloop de aanwijzingen in de pop-up van Microsoft om te authenticeren voor de Office 365 kalender

Google kalender synchronisatie vs. Office365 kalender synchronisatie

Indien je de Google kalender synchronisatie met type afspraken ‘Alle’ hebt ingesteld dan is het niet mogelijk om Office 365 kalender synchronisatie in te stellen. Er is dan geen groen + icoon zichtbaar. Het volgende hierin is van belang:

  • Je kunt voor zowel Google als Office 365 kiezen om privé, zakelijke of alle afspraken te synchroniseren.
  • Heb je bij één van de twee ‘Alle’ gekozen, dan kun je verder geen nieuwe synchronisatie toevoegen
  • Als je bij de één privé instelt, kun je bij de ander alleen nog zakelijk instellen en andersom.
  • Indien je geen gebruik meer wilt maken van Google kalender synchronisatie en alleen van Office 365 kalender synchronisatie dan kan je bij Google kalender synchronisatie de toestemming intrekken en vervolgens de regel verwijderen door middel van het rode kruisje. Wanneer je dit gedaan hebt, dan zal het groene + icoon bij Office 365 kalender synchronisatie verschijnen

Aandachtspunten

  • Afspraken worden maximaal één jaar vooruit getoond in de Office kalender
  • Afspraken die je had ingepland voor dat je de verbinding hebt gelegd worden niet getoond in de Office kalender
  • Taken in Elements worden tot 13 maanden in de toekomst ingepland vanaf het moment dat je de verbinding tot stand brengt
  • Er is geen maximaal aantal afspraken, alleen een tijdslimiet.
Laatste update: 19 juli 2022

Was deze informatie nuttig?

top