1. Kennisbank
  2. Verzekeringen
  3. Cases verzekeringen
  4. Schadedossier aanmaken en beheren (case)

Schadedossier aanmaken en beheren (case)

Wanneer je verzekeringen regelt voor je klanten, is het belangrijk om deze vast te leggen en up-to-date te houden in het juiste klantdossiers. In dit artikel leggen we uit hoe je dit doet.

Hoe ga je om met jouw nieuwe werkwijze?

Bij de oplevering van jouw Elements omgeving heeft de desbetreffende consultant jouw nieuwe werkwijze voor een schadeverzekering doorgenomen.

Hieronder vind je nogmaals een uitgebreide uitleg over deze werkwijze.

1. Dossier aanmaken

Wanneer een nieuwe klant of prospect belt om een afspraak te maken, zoek je via het dashboard (ter controle) de klant op. Als de klant nog niet in jouw Elements omgeving staat, klik je op ‘Nieuw dossier aanmaken‘.

Maak het dossier voor de klant aan en vul hierbij zo veel mogelijk gegevens in om het dossier zo compleet mogelijk te maken. Hierna maak je een afspraak inclusief afspraak bevestiging aan. De klant is nu een ‘prospect’.

2. Schadeverzekering aanmaken

  1. Ga in het dossier naar de startpagina en klik op de groene knop ‘Nieuw product’. Selecteer vervolgens ‘Schadeverzekering’.
  2. Er wordt nu een schadeverzekeringskaart getoond, vul deze zo volledig mogelijk in en klik links boven in het scherm op opslaan.
  3. Voeg te (pakket-)onderdelen toe aan het rechterdeel van de productkaart. Vul hier zo veel mogelijk gegevens in. Hier kan je meer informatie vinden over de velden.

Indien je met ADN, Aplaza of Risk gaat werken is het van belang dat de polisnummers goed in Elements staan. Wanneer er bericht via één van de bovenstaande koppelingen binnenkomt wordt er namelijk op polisnummer gematcht.

3. Tabbladen

Mutaties aanmaken en verwerken

In juni 2022 is de testfase van mutatievoorstellen gestart. Als je net gestart bent met Elements of een testkantoor bent, werk je al met mutatievoorstellen en mutatieconflicten. We informeren je zodra ook jouw organisatie hiermee kan gaan werken.

Zodra je voor de klant een wijziging van de polis aanvraagt, maak je handmatig een mutatievoorstel aan voor het betreffende product. Deze mutatie is zichtbaar bij het product. Daarnaast zijn alle aankomende en uitgevoerde mutaties in het klantdossier zichtbaar in het tabblad ‘mutatievoorstellen’.

Zodra je de daadwerkelijke mutatie ontvangt van de verzekeraar, wordt deze vergeleken met het mutatievoorstel en verwerk je deze in Elements. Wanneer er een mutatieconflict is, moet je kiezen welke mutatievoorstellen je wilt doorvoeren. In dit artikel lees je hoe je dat doet.

AFD berichten verwerken

Wanneer er met ADN wordt gewerkt, komen er prolongatieberichten binnen voor de polis. De inhoud van het bericht wordt gekoppeld aan de polis vanuit de Prolongatie Import module en na verwerking van een ADN batch wordt dit bericht dan ook zichtbaar onder de polis. Het bericht zelf is puur bedoeld als registratie, er worden echter een aantal velden vanuit de ADN module overgenomen in de polis.

Schademelding aanmaken

Op basis van een schadeverzekering kan een schademelding worden aangemaakt. Klik hier voor meer informatie over het aanmaken en verwerken van een schademelding.

Verwerken

Om de schadeverzekering verder te verwerken zet je stappen in de workflow door op de pijl te klikken achter de status. Lees hier meer over het opvoeren van een schadeverzekering.

Laatste update: 7 juli 2022

Was deze informatie nuttig?

top