1. Kennisbank
  2. Elements
  3. Beginnen met Elements
  4. Uitleg testen conversie omgeving

Uitleg testen conversie omgeving

Als je jouw data vanuit jouw oude pakket in Elements wilt hebben, verzorgen wij dit door de data te converteren.
Je bent hierin verantwoordelijk voor de aanlevering van de data aan ons of aan onze derde partij.
Om een kwalitatief goede conversie aan te bieden zorgen we ervoor dat de data eerst op een testomgeving komt te staan. Na uitgebreid testen van deze testconversie vanuit jouw kant kunnen we de data na goedkeuring op de klantomgeving zetten waarmee je gaat werken.
Testen moet zo uitvoerig mogelijk gedaan worden, want vanuit de testomgeving kunnen er nog wijzigingen plaatsvinden.

Let op!
Nadat de data op jouw liveomgeving staat, brengen we vanuit het conversietraject geen wijzigingen meer aan. Dit komt, omdat jij en/of jouw personeel dan in Elements gaat werken en muteren en veranderingen zijn dan een stuk lastiger te overzien. Dit komt onder andere door onderliggende processen die ook gaan werken op de liveomgeving.
Wil je op de liveomgeving toch iets aangepast hebben, dan wordt hier een opdracht van aangemaakt en een impact voor afgegeven met additionele kosten.

Inloggen Elements

Inloggen gebeurt op een testomgeving. Dit is niet de uiteindelijke klantomgeving. Een voorbeeld van een URL van een testomgeving is conversie1.fasterforwardelements.nl.

Op deze testomgeving kan je de proefconversie testen. We geven 1 iemand van jouw organisatie de inloggegevens waarmee er ingelogd kan worden op de testomgeving.

Basis testen Elements Dossiers

Inloggen

Het eerste wat u ziet als u inlogt is de dashboard in Elements. Vanuit het dashboard kunt u zoeken naar dossiers.

Uitleg emblemen

Bovenin zie je meerdere emblemen waarop je kunt klikken. Vanuit hier kan je onder andere de mailboxen en de takenlijst vinden.

Relatienummers

De dossiernummers in Elements komen niet overeen met de dossiernummers uit jouw oude systeem. De dossiernummers uit jouw oude systeem kunnen we wel meenemen als relatienummer in Elements, waar je ook op kunt zoeken.

Zoekfilters

Als je zoekt op 1 van de filters, zoals bijvoorbeeld de achternaam, zie je onderin het scherm de resultaten van jouw zoekterm.

Je kunt een percentage teken gebruiken als joker. Als je bijvoorbeeld niet weet of de achternaam Dyk of Dijk is, kan je D%k intypen. Je krijgt dan alle zoekresultaten waarbij de eerste letter van de achternaam de D is en de laatste letter een K.

Dossier

Als je klikt op het resultaat uit de zoekterm kom je in het dossier terecht. Bovenaan het dossier zie je de header.

Deze header haalt verschillende data op uit het dossier. De header is aan te passen door de consultants en kan diverse informatie uit het dossier tonen.

Tabbladen

Onder de header ziet je tabbladen staan. Onder deze tabbladen staan onder andere de taken en registraties. Hier zullen we straks verder inhoudelijk over uitweiden.

Dossiersamenvatting

Onder de tabbladen ziet je aan de linkerkant de dossiersamenvatting. Hieronder zie je onder andere de productdichtheid van dit dossier staan. Hier kan je zien hoeveel producten er in dit dossier staan. Als er producten gearchiveerd zijn zie je dit erachter staan. Om de gearchiveerde producten te zien moet je hierop klikken.

Partijen

Onder de dossiersamenvatting staan de partijen. Hier kan je de personen (of organisatie) zien die onder het dossier vallen. Als je op 1 van de partijen klikt, krijg je persoonlijke informatie te zien, zoals de burgerlijke staat. Als je verder naar beneden scrollt, zie je ook onder andere de adressen, mail adressen en bankrekeningnummers staan.

Registraties

Aan de rechterkant van het dossier, naast de dossiersamenvatting, kan je de registraties vinden. Dit zijn onder andere memo’s die onder het dossier vallen. Hierbij kan je denken aan een notitie die je gemaakt hebt tijdens een telefoongesprek.

E-mails, documenten en facturen

Onder de registraties kan je de vijf meest recente e-mails, documenten en facturen die onder het dossier vallen vinden.

Productoverzicht

Als je naar beneden scrollt onder de partijen kan je de producten vinden die onder het dossier vallen.
Hier kan je onder andere hypotheken, schadeverzekeringen en levensverzekeringen vinden.
Als je op het plusje klikt aan de linkerkant naast de productnaam krijgt je extra informatie te zien.

Productkaart

Als je op het product klikt, kom je in de productkaart terecht waar je aan de linkerkant informatie van het product kunt zien.

Belangrijk is om te controleren of alle data aan de linkerkant juist is ingevuld. Controleer alle ingevulde velden, zoals bijvoorbeeld de maatschappij.

Aan de rechterkant kan je de productdelen vinden met de relevante informatie. Controleer alle velden, zoals bijvoorbeeld de producten, data en termijnen.

Uitleg tabbladen dossiers

Onder het tabblad Startpagina kan je drie tabbladen vinden: Algemeen, CRM en financiële situatie.
Onder het tabblad algemeen kan je de algemene informatie vinden in het dossier, zoals de partijen en producten. In het tweede tabblad CRM kan je onder andere de CRM kenmerken vinden, als deze mee geconverteerd zijn.

Tabblad taken

In de bovenste rij tabbladen zie je als derde tabblad taken staan. Als je daarop klikt, kom je in de takenlijst per dossier terecht. Hier kan je de verschillende taken vinden die onder dit dossier staan.
Hier heb je verschillende filters om taken te zoeken. Om taken te vinden onder personen moet je die eenmalig bijvoegen met behulp van de blauwe pijl. Als je op de blauwe pijl klikt bij de filter ‘Persoon’ kan je collega’s eenmalig toevoegen. Na toevoeging kan je filteren op deze collega’s of op alle medewerkers.

Tabblad partijen & objecten

Onder het tabblad Partijen & objecten zijn onder andere de organisaties en personen te vinden.

Taken inzien

Onder het tabblad taken kan je de taken vinden die onder het dossier vallen waar je inzit.
Wil je de taken zien van al jouw collega’s, dan kan je ze eenmalig selecteren met de blauwe pijl (mocht je dat nog niet eerder gedaan hebben).

Documenten en e-mails

Documenten en e-mails komen pas bij de liveconversie mee geconverteerd. Dit komt door de grootte van de data. Documenten worden geconverteerd onder de algemene map ‘Dossier’. Deze worden niet in submappen geconverteerd. Mails worden naar een aparte mailbox geconverteerd die is aangemaakt ten behoeve van de conversie. Wil je toch bij een aantal dossiers de voorbeelden zien in de proefconversie, dan kan je dit navragen bij ons. Documenten en communicatie kan je vinden onder de tabbladen in een dossier.

Communicatie

Onder het tabblad Communicatie kan je ook de registraties vinden.

Laatste update: 23 november 2022

Was deze informatie nuttig?

top