1. Kennisbank
  2. Hypotheken
  3. Hypotheek aanvragen
  4. Advies uit een adviesapplicatie verwerken

Advies uit een adviesapplicatie verwerken

In dit artikel leggen we uit hoe je een advies verwerkt vanuit een adviesapplicatie tot een klantdossier in Faster Forward Elements.

Open HDN inbox

Op je dashboard zie je in de tegel ‘Berichten’ wanneer er nieuwe HDN berichten zijn. Klik op “1 Hdn bericht vereist actie”.

Je ziet vervolgens alle binnengekomen HDN berichten. In de kolom ‘Pakket’ zie je de naam van het adviespakket. Daarnaast zie je in de kolom ‘Dossier’ al een klantdossier bekend was.

Verwerk nieuwe aanvraag

Een nieuwe hypotheekaanvraag herken je aan de ‘AX’ in de kolom ‘Type’.

Onderstaand bericht is bijvoorbeeld ontvangen uit Adviesbox en er is aanvulling vereist.

Klik op het potloodje aan de rechterkant om het bericht aan te vullen.

Vul bericht aan

Vul de ontbrekende gegevens in. Voor aanvullende informatie klik je op het blauw ℹ️ icoon. De informatie aan de rechterkant verschijnt dan.

Als je klaar bent met aanvullen klik je op het ✅ icoon linksboven. Zodra je dat doet, wordt er een klantdossier, met daarin de ontvangen gegevens, aangemaakt.

Dossier met hypotheek aangemaakt

Je komt nu terug in de HDN inbox. Hier zie je dat er een dossier is aangemaakt waarin de hypotheek is opgenomen.

Klik op het dossiernummer om het bijbehorende klantdossier te openen. Hier kan je lezen hoe je de aanvraag vanuit het dossier naar de maatschappij verstuurd.

Laatste update: 11 juni 2024

Was deze informatie nuttig?

top