1. Kennisbank
  2. Mijn omgeving
  3. mijnDigimap
  4. Digimap inlog niet ontvangen en/of activatiemail opnieuw versturen

Digimap inlog niet ontvangen en/of activatiemail opnieuw versturen

Je hebt via de workflow een mijnDigimap inlog aangemaakt voor jouw klant. Hij of zij geeft echter aan dat deze inlog niet ontvangen is. Om dit te controleren, onderneem je onderstaande acties. 

Controleren of e-mail is verzonden

Controleer in eerste instantie of de e-mail aangemaakt is of niet. Wanneer deze verzonden is, vind je de e-mail terug onder het tabblad ‘communicatie’ in het bijbehorende klantdossier.

Indien je de e-mail hier niet terug vindt, controleer dan de volgende zaken:

  1. De e-mail wordt verstuurd naar de 1e aanvrager uit de dienst. Heeft de 1e aanvrager uit de offerte/dienst een e-mailadres onder zijn naam? Zo niet, dan dient dit e-mailadres nog onder de persoon toegevoegd te worden. Dit kan in het dossier via ‘partijen en objecten’. Indien het een organisatie in het dossier betreft dan dient onder deze organisatie een persoon te staan. Deze persoon moet gekozen worden als eerste aanvrager. Onder deze persoon moet een e-mailadres aanwezig zijn.
  2. Is er reeds een inlog aangemaakt onder zijn naam met hetzelfde e-mailadres? Dit controleer je in het tabblad ‘Export-mijnDigimap’. Soms komt het voor dat er nog een ‘oud’ dossier of een zakelijk dossier is van de klant en hier de inlog met hetzelfde e-mailadres is aangemaakt. Dit kan je controleren door op het dashboard te zoeken op het e-mailadres, te controleren of er meerdere dossiers naar voren komen en dan in deze dossiers te kijken bij het tabblad ‘Export – mijnDigimap’
  3. De rapportage ‘CRM – Klanten met MijnDigimap’ geeft een overzicht van bestaande Digimappen. Je kunt in deze rapportage een persoonlijk filter instellen wat zoekt op de gebruikersnaam/e-mailadres van jouw klant. Zo kan controleren of er al een Digimap bestaat voor dit e-mailadres en in welk dossier dit het geval is.
  4. Is de activatielink naar het juiste e-mailadres verstuurd? Indien de e-mail naar het verkeerde e-mailadres is verstuurd, kan je hier lezen wat te doen.
export

Digimap opnieuw aanmaken

Heb je bovenstaande stappen gecontroleerd en gecorrigeerd? Dan is het mogelijk om de Digimap opnieuw aan te maken en de activatielink opnieuw te versturen. Neem hiervoor de volgende stappen:

  1. Ga in het dossier (of in geval van bovenstaande stap 2 het ‘oude’ dossier) naar het tabblad export en verwijder hier de huidige Digimap door op het rode kruisje te klikken.
  2. Maak vervolgens de Digimap opnieuw aan, dit kan op 2 manieren:
  • Ga in jouw reeds aangemaakte dienst naar het tabblad workflow. Klik hier links boven op het + icoon en selecteer vervolgens de workflow ‘Digimap – login aanmaken’. Loop deze wederom door zoals je gewend bent de Digimap aan te maken. Let op: dit tabblad is vaak niet voor iedereen beschikbaar, dit is afhankelijk van jouw rechten.
  • Wanneer je de rechten niet hebt, is het ook mogelijk de gehele dienst te verwijderen en opnieuw aan te maken. Vanuit de nieuwe dienst kan je wederom de Digimap workflow doorlopen.

Geen oplossing gevonden?

Heb je bovenstaande opties gecontroleerd en geprobeerd en is het probleem hiermee niet verklaard of verholpen? Neem dan contact op met onze support afdeling en vermeld hierbij om welk klantdossier en e-mailadres het gaat.

Laatste update: 21 december 2022

Was deze informatie nuttig?

top