Relevante schademeldingen bekijken, controle op teksten verwijderen en meer…

Op 15 februari 2022 wordt Elements weer verbeterd en uitgebreid! In deze update zitten nieuwe features voor het direct bekijken van relevante schademeldingen, rekening courant regelingen, teksten en nog veel meer…

Daarnaast zijn we momenteel het aanvragen van zakelijk inkomen (via HDN) aan het testen.

Kortom: lees snel verder!

Bekijk direct al je relevante schademeldingen

Het is nu ook mogelijk om in het overzicht met schademeldingen een persoonlijke filter op te slaan. Als jij bijvoorbeeld degene bent die alleen nieuwe schademeldingen behandelt, sla je deze keuze op via ‘Huidige filterinstellingen opslaan’. Zo zie je direct alle relevante schademeldingen die voor jou van belang zijn, elke keer als je inlogt.

Het opslaan van je filters was al mogelijk in het takenoverzicht.

Filter voor schademeldingen met status ‘Nieuw’ opslaan

Slimme controle wanneer je een tekst verwijdert

Er wordt nu voorkomen dat je per ongeluk een tekst verwijdert die nog aan een correspondentietekst of documenttemplate is gekoppeld. Bij correspondentieteksten wordt gecontroleerd of deze aanwezig zijn in workflowacties en betalingsherinneringen. Voor documenttemplates en -blokken geldt dit voor brieven in dossiers, workflowacties, betalingsherinneringen en campagnes.

Dankzij deze controle weet je zeker dat er bijvoorbeeld een e-mail wordt verstuurd, wanneer je de bijbehorende workflow doorklikt. Het kon voorheen gebeuren dat er geen tekst werd ingeladen bij het aanmaken van een brief of e-mail.

Als je de rechten hebt om een standaardtekst te verwijderen, zie je onderstaande melding nadat je op het rode kruisje hebt geklikt.


Rekening Courant regelingen verbeterd

Er zijn meerdere verbeteringen voor het verwerken en verrekenen van Rekening Courant regelingen met een klant. Hiermee worden o.a. dubbele(eind)afrekeningen voorkomen.

  1. Een regeling is nog maar één keer stop te zetten, waardoor er nooit meer dubbele facturen zijn.
  2. Je kan nu een tussentijdse afrekening maken met de knop ‘Tussentijdse afrekening’.
  3. Vanuit Dossier – Financieel – Relatie navigeer je nu direct naar de debiteurenkaart van de rekening courant deelnemer.
Een tussentijdse afrekening maken
Direct de debiteurenkaart van de rekening courant deelnemer openen

Meerdere hypotheken op één onderpand gedeeld met PortefeuilleSignalen

Meerdere hypotheken op het hetzelfde onderpand (bijvoorbeeld een hypotheek en een verhoging), worden nu gedeeld met PortefeuilleSignalen. Hierdoor kan PortefeuilleSignalen betere berekeningen maken voor één klant. Er wordt gekeken naar de meest recente hypotheek.


Direct inzicht in op- en afboekingen van een post

Je ziet nu eenvoudig of een openstaande post nog open staat, of dat er op- en afboekingen op deze post zijn geweest. Wanneer je bij een boekstuk regel op het ? icoon klikt, opent de ‘Saldoverklaring’ pop-up.

De boekstukregel waarop je hebt geklikt, is in de Saldoverklaring blauw gemarkeerd. Daarnaast zie je de debet- en creditboekingen en de saldo’s. Onderaan bij ‘Totaal’ zie je wat het opgetelde saldo is van de post.

Voorbeeld: als je in de grootboekkaart 1200 op het credit bedrag van €1000,00 klikt, wordt bovenstaande pop-up geopend.

Figlo koppeling geoptimaliseerd

De autorisatie van de koppeling tussen Elements en Figlo is verbeterd. De verbinding gebruikt nu nieuwe softwaretechnieken, waardoor de koppeling moderner en veiliger is. Hier merk je verder niets van: de koppeling werkt hetzelfde.


Vervaldatum voor tussenpersoon-incasso facturen verbeterd

Voor tussenpersonen die zelf incasseren, is het veld ‘Boekdatum maatschappij’ toegevoegd. Deze wordt automatisch gevuld wanneer je een ADN bericht verwerkt van de verzekeraar. Bij het aanmaken van een boeking wordt deze datum vervolgens gebruikt om de vervaldatum van de factuur te bepalen (in plaats van de factuurdatum). Hierdoor is de vervaldatum op de factuur altijd correct.


Meer mogelijkheden voor koppelingen met online formulieren

Er kunnen nu meer gegevens over personen, hypotheken, contracten, diensten en voertuigen worden opgehaald uit Elements via onze API. Dit is handig voor online webformulieren, zoals die van Digital Only. Zo hoeven jouw klanten, die de formulieren invullen, nog minder handmatig in te voeren. Hun persoonlijke gegevens kunnen namelijk al worden ingeladen.

Toevoegingen

Persoonsinformatie ophalen
Geboorteplaats
Datum burgerlijke staat
Datum voormalig huwelijk
Datum testament
Gezinssamenstelling
Roker

Hypotheek ophalen
Notaris
Verkopende makelaar
Taxerende makelaar
Toelichting

Dienst ophalen
Toelichting
Aantal stuks

Contract ophalen
Contractdatum

Neem contact met ons op als je een webformulier wilt verbinden met Elements via onze API.


Binnenkort mogelijk om zakelijk inkomen aan te vragen

Als jouw advieskantoor ook ondernemers adviseert, heb je het zakelijk inkomen van deze ondernemer nodig. Het is daarom binnenkort mogelijk om een inkomensverklaring voor een ondernemer aan te vragen vanuit een klantdossier in Elements. Hierdoor hoef je niet in te loggen in een portaal van een beoordelaar van zakelijk inkomen of de aanvraag te versturen per e-mail.

De inkomensverklaring vraag je dan aan via HDN. De beoordelaar ontvangt vervolgens deze aanvraag en kan een stukkenlijst opvragen. De volledige afhandeling verloopt duidelijk en gemakkelijk in Elements.

We zijn deze functionaliteiten momenteel aan het testen bij een aantal advieskantoren. Zodra de testfase is afgerond, lanceren we deze functionaliteit voor alle Elements gebruikers.


Overige verbeteringen

  • Er kan nu in Elements een registratie worden aangemaakt van een ingevuld contactformulier op je website.
  • Producten die je niet in eigen beheer hebt (Portefeuille: ‘Loopt elders’) worden nu uitgesloten van het portefeuillewaarde overzicht. Zo zie je in het portefeuillewaarde overzicht een correct beeld van alle producten die bij jouw organisatie lopen.
  • Grootboekrekeningen zonder subadministratie op het overzicht niveau (saldo’s per relatie) zijn nu ook naar Excel te exporteren. Hiermee ishet overzicht van bijvoorbeeld de debiteuren grootboekrekening, voordat je specificeert per relatie, nu ook naar Excel (.xlsx) te exporteren. Voorheen was het alleen mogelijk om grootboekkaarten zonder subadministratie én de subadministraties te exporteren naar Excel (.csv).
  • De prestaties van Elements zijn verbeterd dankzij technische optimalisaties

Geplaatst op 11 februari 2022 (Laatste update: 15 februari 2022)


Laatste 5 releasenotes
Handmatig prolongeren maatschappij-incasso, bankgarantie accorderen via Uwkluis en meer »
Gemakkelijk in- en excasso bestanden verwerken »
Beheerder meldingen, koppeling Adviesbox Online en meer »
Extra partijen toevoegen in dossier, verbeteringen verzekeringen en meer »
Automatisch Aplaza berichten verwijderen, HDN 23.1 update en meer »