Wist je dat we een workflow hebben voor fiscale abonnementen? Met deze workflow in Elements nodig je je klanten ieder jaar uit voor hun belastingaangifte.
Daarnaast ontvangt je klant tot en met 1 april herinneringen om zijn gegevens aan te leveren. De workflow houdt in de gaten of er een reactie plaatsvind. Tot slot kun je de taak weer doorzetten naar volgend jaar.
Om deze workflow uit te voeren, is de voorwaarde dat er een abonnement opgevoerd is in het klantdossier.
Laten inrichten door een consultant
Indien je gebruik wilt maken van de workflow, neem dan contact op met support@fasterforward.nl of bel naar 0164 – 271281. De kosten voor de inrichting bedragen € 110 excl. BTW.
Hoe werkt de workflow?
De workflow helpt je bij de volgende stappen.
1. Automatische e-mail op 15 februari
Ieder jaar wordt er op 15 februari automatisch een e-mail verstuurd naar je klanten die een fiscaal abonnement hebben. Hierin staat welke documenten zij moeten aanleveren, zodat jij ze kunt helpen met hun belastingaangifte. Zie onderstaande afbeelding.
2. Vervolgmails na 2 en 4 weken
Wanneer de klant nog niet gereageerd heeft, stuur het systeem automatisch een herinnering na 2 weken. Dit gebeurt nogmaals na 2 weken.
Wanneer de klant reageert, selecteer je de volgende status in de workflow en worden er geen herinneringen meer verstuurd.
3. Laatste herinnering op 1 april
De laatste e-mail wordt verstuurd op 1 april. Daarna geef je in de workflow aan of je de uitnodiging stop wilt zetten of dat je de uitnodiging volgend jaar weer automatisch wil versturen.
4. Afrondende e-mail
Na het afronden van de belastingaangifte, stuur je zelf nog een laatste e-mail. Zie onderstaande afbeelding.
Geplaatst op 15 januari 2020