
De afgelopen tijd hebben wij ons wederom ingezet om verschillende zaken in Elements te verbeteren voor meer gebruiksgemak.
Optie om een factuur wel te boeken, zonder deze te versturen
Het is nu mogelijk om vanuit een batch aan te geven dat een factuur wél geboekt moet worden in de administratie, maar deze niet naar de klant verstuurd dient te worden. Lees hier meer uitleg over hoe je hier gebruik van maakt.
Uitbetalen schade alleen aan premiebetaler(s) verbeterd
Wanneer er geen schademelding geselecteerd was, werden alle partijen van het dossier getoond in het drop-down menu bij het aanmaken van een schade boeking. Dit is nu verbeterd. Hier worden nu alleen (afwijkende) premiebetalers van een TP incasso product getoond, wanneer er géén schademelding geselecteerd is.
Verbetering mutatie bij enkele polis met afwijkende premiebetaler
In het geval dat er maar één polis aanwezig is van het pakket in het aangeleverde ADN bericht (ongeacht de premiebetaler) zijn korting, kosten en TP kosten altijd voor de bijbehorende premiebetaler. Voorheen werden deze kosten niet opgenomen in de factuur omdat deze alleen gekoppeld werden aan de hoofd premiebetaler.
Extra controle op juiste boekdatum
Bij een aantal maatschappijen wordt niet de juiste boekdatum meegestuurd in de batch. Hierdoor werd de prolongatie van de batch in de verkeerde periode geboekt. Door contact te hebben met de maatschappijen weten we nu dat zij de prolongatiedatum als boekdatum meesturen.
Om te voorkomen dat deze batches in de foutieve rekening courant maand geboekt worden, hebben wij een extra controle ingebouwd. Dit zorgt er voor dat de posten in de juiste rekening courant maand geboekt worden.
Verbeteringen van het portefeuillewaarde overzicht
- De bedragen in de portefeuillewaarde worden nu bepaald aan de hand van de premie en provisiebedragen uit de productkaart. Hierdoor worden de polissen zonder ADN ook opgenomen in het overzicht. Dit gaat op basis van de lopende versie.
- De provisie en premiebedragen worden aan een compleet jaar toegerekend ongeacht de hoofdvervaldatum. Hierbij wordt wel rekening gehouden met de (polis)startdatum.
- Het overzicht kan nu naar Excel geëxporteerd worden door op het Excel icoon te klikken links bovenin het scherm.

Verbeteringen m.b.t. toevoegen documenten
- De resultaten bij het zoeken op ‘soort document’ zijn nu duidelijker. Voorheen werd maar 1 resultaat/voorstel zichtbaar waardoor je meerdere voorstellen niet in een oogopslag zag. Nu worden deze duidelijk getoond in een drop down menu
Voor:
Na:
Overige verbeteringen en uitbreidingen:
- Het SIVI-koppelingsprotocol is weer up-to-date. Kijk hier voor meer informatie.
- Aplaza heeft een nieuw protocol geïntroduceerd. Door deze update ondersteunen we nu SKP-Basis. Hierdoor is het mogelijk dat er geen maatschappij en/of polis/pakket-nummer wordt meegestuurd in een bericht. Daarom hebben wij ervoor gezorgd dat het in Elements alsnog mogelijk is om het bericht te koppelen aan een klantdossier. Wanneer het bericht binnenkomt zal deze aanvullingen vereisen en kan deze gekoppeld worden aan een klantdossier door op de blauwe pijl te klikken.
- Het is nu mogelijk om ‘BTW inclusief’ te selecteren bij een verkoopprijs. Deze vind je in het rechterdeel van de productkaart.
- Bij het optellen van de betalingen per debiteur worden nu alle factuurnummers in het bankafschrift opgenomen in de omschrijving. Zo weet de klant bijvoorbeeld dat er via 1 incassopost 2 facturen betaald zijn.
- Het rekening-courant deelnemers overzicht is geoptimaliseerd, zodat deze nu onafhankelijk van de geldstromen de bijbehorende informatie van een klant/ product (etc.) laat zien.
- SEPA bestand geüpdatet naar de nieuwe bank standaard.
- Verzonden e-mails kun je nu gemakkelijk slepen naar een andere map binnen de e-mail module.
Fixes
De iconen bij een taak hebben we meer ruimte gegeven, zodat je niet snel ernaast en/of op het verkeerde icoon klikt. | ![]() |
Geplaatst op 2 juni 2020