
Er is de afgelopen weken weer hard gewerkt aan een nieuwe software-update. Hieronder lees je alles wat hierin opgenomen is.
Findesk koppeling uitgebreid
De koppeling tussen Findesk en Elements is uitgebreid. Vanaf nu stuur je het dossier vanuit Elements direct naar Findesk. Het dossiernummer uit Elements wordt meegestuurd, zodat bij de export vanuit Findesk naar Elements de gegevens weer direct gekoppeld worden aan het juiste dossier.
Wil jij ook gebruik maken van deze koppeling? Stuur dan een e-mail naar support@fasterforward.nl
Filter uitgebreid in ADN en Aplaza inbox
De filters en kolommen in de ADN en Aplaza inbox zijn uitgebreid met het type ‘mutatie/prolongatie’ en de klantnaam.
Let op! In oude berichten en batches zullen deze kolommen leeg blijven. Ook is het mogelijk dat de kolommen in een nieuwe batch leeg zijn. Dit is afhankelijk van de data die door de maatschappij aangeleverd wordt in het AFD-bericht.

Aanstellingsnummer wordt getoond in productkaart
Indien het aanstellingsnummer van het kantoor gevuld is, wordt deze nu weergegeven in de productkaart. Deze vind je in het linkerdeel van de productkaart bij de WFT velden.

Indien er meer aanstellingen aanwezig zijn, wordt dit ook hier aangegeven.

HDN bericht aanvullen verbeterd
Om het scherm omtrent de aanvullingen voor een HDN bericht gebruiksvriendelijker te maken, hebben we de naam ‘organisatie’ gewijzigd naar ‘maatschappij’. Daarnaast wordt alle aanvullende informatie nu rechts getoond, wanneer je op het ‘i’ icoon klikt.

Verzekerden uit ander dossier kiezen
In een zakelijk dossier kunnen nu relaties geselecteerd worden, die niet in het dossier aanwezig zijn. Hiervoor dienen deze relaties gekoppeld te zijn aan de desbetreffende organisatie. Denk hierbij aan medewerkers en eigenaren van een bedrijf die ook een eigen klantdossier in Elements hebben.
Deze kunnen nu als verzekerde(n) geselecteerd worden in een levensverzekering en schadeverzekering.
In een schadeverzekering kies je deze in het polis/pakket onderdeel:

In een levensverzekering geef je dit aan in het linkerdeel van de productkaart:

Afwijkende RC maatschappij instellen
Het komt soms voor dat de maatschappij van een polis niet de Rekening Courant (RC) maatschappij van de polis is. Daarom hebben we het vastleggen hiervan verbeterd.
Een mooi voorbeeld hiervan is ASR en ASR Leven. De batches van deze maatschappijen komen los binnen, maar worden geboekt op 1 dagboek.
Het is nu mogelijk om onder de maatschappij een ‘afwijkende RC maatschappij’ in te stellen. Lees hier hoe je deze in kunt stellen.
Daarnaast zie je de afwijkende RC maatschappij terug in het TP-incasso boekingen overzicht.

API uitbreiding – E-mail ontvangen
E-mails verstuurd door externe partijen, zoals Contaqt en Digitaal op Maat, kunnen vanaf nu opgeslagen worden in Elements. Deze e-mails worden ontvangen via de API van Elements en getoond in het tabblad ‘communicatie’ in het bijbehorende klantdossier.
Dit is mogelijk gemaakt door een uitbreiding van onze API koppeling. Hierdoor worden raw e-mails (e-mails in code) omgezet naar e-mails zoals je deze gewend bent in Elements. Kijk voor meer informatie over deze API uitbreiding op api.fasterforward.nl
Overige verbeteringen en uitbreidingen
- Kampeerauto is als object toegevoegd.
- Wanneer een batch TP incasso facturen geprint wordt, wordt nu de verzenddatum in de factuur opgenomen. Indien deze datum niet gevuld is vanuit het ADN bericht, vult Elements hier de datum van vandaag in. Let op! dit geldt alleen indien er gebruikt gemaakt wordt van de TP incasso module.
Fixes
E-mails worden niet meer mee gearchiveerd bij het archiveren van een product. | ![]() |
Personen komen niet meer dubbel voor in dropdown menu’s. | ![]() |
Geplaatst op 10 juni 2020