Op 12 januari 2021 wordt Elements geüpdatet.
Algemeen
Dossierhistorie uitgebreid met ophalen adres
De dossierhistorie is uitgebreid met het ophalen van adresgegevens. Wanneer er een adres is opgehaald met de postcode, staat dit in de dossierhistorie. Voor de AVG wetgeving is het namelijk van belang dat alle verzonden en ontvangen klantgegevens worden geregistreerd.
Kenmerken/acties te verwijderen via workflow
Het is vanaf nu mogelijk om CRM kenmerken en acties te laten verwijderen door de workflow. Hierdoor kan je bijvoorbeeld op een bepaald moment in een (workflow)proces, het kenmerk ‘nieuwsbrief’ verwijderen bij een klant.
Veel mensen maken gebruik van CRM kenmerken en CRM acties om hier vervolgens op te kunnen filteren in selecties of rapportages. Een vaak gebruikte CRM actie is ‘nieuwsbrief’ en ‘nieuwsbrief afgemeld’ om aan te geven of de klant wel/geen nieuwsbrief wilt ontvangen.
Om deze kenmerken en acties te verwijderen, moest je naar het tabblad ‘CRM’ om deze per stuk te verwijderen (zie afbeelding). Deze kunnen nu automatisch verwijderd worden, wat minder tijd kost.
Let op: Indien er meerdere dezelfde CRM acties/kenmerken zijn opgevoerd worden deze allemaal verwijderd. Dit geldt ook als de CRM acties/kenmerken opgevoerd zijn onder verschillende personen in het dossier.
Functionaliteit aanvragen
Deze verwijderactie is niet standaard ingesteld. Als je deze functionaliteit wilt gebruiken, stuur dan een verzoek naar opdrachten@fasterforward.nl
Geef hierbij het volgende aan :
- In welke workflow of proces wil je dit opnemen?
- Op welk moment in het proces wil je dat dit gedaan wordt en wil je dat dit automatisch gebeurt of een handmatige stap is?
- Wil je 1 CRM actie/kenmerk laten verwijderen of alles?
Tabbladnaam AFD inbox verbeterd
De tabbladnaam van de Aplaza inbox, RISK inbox of Externe berichtenbox is verbeterd.
Wanneer je vanuit het dashboard naar de Aplaza inbox, Risk inbox of Externe berichtenbox ging zag je standaard ‘Aplaza’ als benaming van het tabblad in je browser. Het tabblad is voor alle modules hernoemd naar AFD inbox. Hierdoor is het duidelijker wat de inhoud van een bepaald tabblad is.
E-mailadres kind niet meer verplicht
Het is nu niet meer verplicht om een e-mailadres in te voeren bij een kind in de Digimap. Wanneer een klant in de Digimap zijn persoonsgegevens wil wijzigen, zijn er een aantal velden verplicht. Hierbij was het ook verplicht om bij de kinderen een e-mailadres in te voeren. Deze verbetering maakt de Digimap gebruiksvriendelijker.
Multi-user kan alle mailgroepen wijzigen
Een gebruiker met ‘multi-user’ rechten kan nu bestaande mailgroepen wijzigen of verwijderen. Dit kan ongeacht of de mailgroep publiek staat of niet. Hierdoor is het aanpassen van mailgroepen gebruiksvriendelijker. Voorheen kon dit namelijk alleen de persoon die de mailgroep had aangemaakt deze wijzigen.
Indien je deze rechten wilt hebben kun je hiervoor en mail sturen naar support@fasterforward.nl
Hypotheken
Actuele hypotheekgegevens opvragen bij Aegon
Het is nu mogelijk om naar Aegon informatie-aanvraag-berichten (IA) te sturen. Wanneer Aegon de geldverstrekker van een hypotheek is, komt er een knop beschikbaar in de hypotheekkaart om een informatie-aanvraag-bericht te versturen.
Via dit IA bericht stuur je het offertenummer, naam en geboortedatum van de eerste aanvrager en het onderpand van een bepaalde hypotheek naar Aegon. Aegon stuurt vervolgens de actuele hypotheekgegevens (IX bericht) terug, zoals de actuele restschuld. Dit bericht verwerk je in Elements vanuit de HDN inbox, waardoor de hypotheekkaart van je klant weer up-to-date is.
Let op! Op dit moment is Aegon de enige maatschappij die IA/IX berichten ondersteunt. Zodra andere maatschappijen deze functionaliteit bieden, kunnen we Elements hierop uitbreiden.
Verzekeringen
Schademelding pop-up gewijzigd
Het koppelen van een e-mail aan een bijbehorende schademelding is vereenvoudigd. Vanaf nu is het vlam-icoon niet meer zichtbaar in de mail, als er nog geen dossier aan de e-mail gekoppeld is.
Een e-mail koppelen aan een schademelding gaat als volgt:
Klik vanuit de e-mail op het koppelicoon (indien er ook nog geen dossier gekoppeld is) en zoek het desbetreffende dossier. Klik vervolgens op de naam van het dossier. De producten onder dit dossier worden opgehaald. Ook staat er nu een nieuwe, oranje knop: ‘Aan schademelding koppelen’. Klik hierop en selecteer de desbetreffende schademelding waar de e-mail aan gekoppeld moet worden.
Kilometrageveld onder object toegevoegd
Onder de volgende objecten is nu een veld beschikbaar om de verwachte aantal te rijden kilometers voor dat jaar in te vullen. Deze informatie is voor externe partijen op te vragen via onze API.
- Bromfiets
- Auto
- Rijwiel
- Caravan
- Vrachtwagen
- Kampeerauto
Portefeuillewaarde overzicht verbeterd
Het portefeuillewaarde-overzicht toont nu alle producten die aangemaakt zijn in de actieve administratie. De actieve administratie is de administratie die op dat moment is geselecteerd door de gebruiker.
De meeste organisaties hebben maar één administratie, waardoor de portefeuillewaarde al correct was. Bij meerdere administraties gaf dit echter niet het juiste beeld. Door deze aanpassing is het nu altijd duidelijk wat het portefeuillewaarde-overzicht weergeeft.
Als je een Centrale Organisatie bent met meerdere kantoren, hebben die kantoren wellicht ook eigen administraties. Voorheen zag je dan in dit overzicht minder producten dan dat er daadwerkelijk opgevoerd waren. Nu worden wel alle opgevoerde producten weergegeven.
Op de dag van de release is de portefeuillewaarde nog leeg, de nacht daarop volgend wordt deze gevuld.
Filter op deelnemer toegevoegd
Daarnaast is er nu een filter toegevoegd op deelnemer.
API uitgebreid
- Kilometerveld is toegevoegd onder object en nu op te halen met de API
- Dossier behorend bij afspraak
- Schadevrije jaren op te halen met de API
- Omschrijving
- Aantal jaren
- Vervaldatum
- Aanmaakdatum
Bugs opgelost
De filter bij de schademeldingen onder communicatie -> registratie -> e-mail staat nu standaard op ‘geen’, dit was ‘alle’ | |
Standaard filter bij ‘beoordeling’ in de controlelijst is gewijzigd van ‘Te controleren’ naar ‘Alle’ | |
Bug opgelost bij het voorinvullen van het adres naar Risk. Dit is nu het standaard correspondentieadres (groene bolletje) en deze heeft geen einddatum of de einddatum ligt in de toekomst. | |
Op het moment dat je een taak verwijderd, worden nu ook alle workflows onder die taak verwijderd | |
Wanneer je op de berekende woningwaarde klik, ga je automatisch naar het tabblad ‘Berekening’ | |
Je krijg nu een foutmelding indien het contract niet goed staat ingesteld om te factureren vanuit de kaart. Het vinkje ‘factureren vanuit de kaart’ staat niet aan of de verplichte velden zijn niet gevuld. | |
Assurantiebelasting wordt niet meer doorbelast aan de deelnemer wanneer je factureren vanuit de kaart gebruikt |
Geplaatst op 8 januari 2021