Nieuwe features en optimalisaties voor verzekeren

Ook in de zomer is de doorontwikkeling van Elements in volle gang! ?

Op 9 augustus is er daarom weer een update. Deze release bevat veel optimalisaties voor verzekeringsadviseurs en andere medewerkers van verzekeringsadvieskantoren.

Daarnaast zijn er uitbreidingen voor iedere organisatie én zijn er nieuwe features voor advieskantoren die al werken met mutatievoorstellen.

Verzekeringen

Polis handmatig te matchen in controlelijst

Het is vanaf nu mogelijk om direct vanuit de controlelijst handmatig een polis te matchen. Dit was voorheen alleen mogelijk in de ‘Posten’-lijst. Gebruik hiervoor het blauwe koppel-icoon.

Let op: als je als tussenpersoon zelf incasseert, is het niet mogelijk om polissen te matchen vanuit de controlelijst.

Daarnaast is de pop-up voor het koppelen volledig vernieuwd, waardoor deze duidelijker en overzichtelijker is. Dit is nu dezelfde pop-up als bij het koppelen van een e-mail.

Tot slot is het rekenmachientje standaard grijs als je mutatievoorstellen gebruikt, omdat je de premie-afwijkingen bekijkt in de conflict pop-up. Je kan nog wel op de rekenmachine klikken om de details van de post en de polis te bekijken.


ADN bericht beter automatisch gematcht aan polis

Wanneer je handmatig een ADN bericht aan een polis hebt gekoppeld, wordt het polisnummer van het ADN bericht nu ook bijgewerkt in het tabblad ‘Matches’ in de ADN module. Wanneer er later weer een ADN bericht binnenkomt voor deze polis, wordt deze herkend en dus automatisch gematcht. Hierdoor zijn er minder foute matches en hoef je minder matches te verwijderen.

Let op: het polisnummer in het klantdossier wordt niet automatisch bijgewerkt.


Premie schadeverzekering getoond exclusief assurantiebelasting

In het portefeuillewaarde overzicht worden vanaf nu de premies van schadeverzekeringen getoond exclusief assurantiebelasting. Hierdoor worden alle bedragen in dit overzicht exclusief assurantiebelasting getoond en heb je een eenduidig overzicht.


Bepaal zelf wie een schadeverzekering kan aanmaken

Je kunt nu kiezen welke medewerker een nieuwe productnaam (schadeverzekering) kan aanmaken. Standaard is dit mogelijk voor iedere medewerker. Als je wilt dat een medewerker geen productnaam kan aanmaken, stuur dan een e-mail naar support@fasterforward.nl en vermeld hierbij welke medewerkers wel/geen nieuwe productnamen mogen aanmaken.

Daarnaast kun je nu in een bestaande polis de productnaam aanpassen door een andere (bestaande) productnaam te selecteren. Zo voorkom je een wildgroei van verschillende productnamen. De productnamen beheer je in de Productnaambeheer schadeverzekeringen.

Als je een product aanmaakt vanuit ADN of Aplaza, dan nemen we de productnaam van de maatschappij over. Afhankelijk van je rechten kan je deze later weer aanpassen. Let op: de productnaam van de maatschappij wordt niet opgeslagen in de Productnaambeheer schadeverzekeringen module.


Laatste prolongatie alleen bijgewerkt bij prolongatie

Bij prolongaties wordt nu de ‘Laatste prolongatie’ datum alleen bijgewerkt bij het verwerken van een prolongatie. Hierdoor is deze datum accurater. Voorheen werd deze datum in de polis ook bijgewerkt bij het verwerken van mutaties.


Inzicht in totale pakketkorting

In de polis zie je nu bij ‘Pakketkorting’ de totale korting van het hele pakket. Zo zie je direct de totale korting van alles premies in dit pakket. De pakketkorting wordt berekend doordat uit alle polissen het ‘Termijnbedrag pakketkorting’ wordt opgeteld.


Algemeen

Hypotheek duidelijker bij inkomend informatiebericht

Wanneer je via HDN een informatiebericht (IX) voor een hypotheek ontvangt, wordt nu direct de productnaam en het hypotheeknummer getoond. Met deze informatie kun je het bericht makkelijker matchen aan de bijbehorende hypotheek in Elements.


Inzicht in First Time Right

De rapportage “Management – Hypotheekaanvraag FTR” is vanaf nu beschikbaar. Met deze rapportage zie je wanneer een hypotheekaanvraag niet in één keer werd goedgekeurd door de geldverstrekker (First Time Right). De rapportage maakt inzichtelijk welke stukken zijn afgekeurd door de maatschappij, de reden van afkeuren en door wie het stuk intern is beoordeeld.

Als je deze rapportage wilt gebruiken, stuur dan een e-mail naar support@fasterforward.nl en geef hierbij aan welke medewerkers toegang mogen krijgen tot deze rapportage.


Mutatievoorstellen

In januari informeerden we al over verbeteringen omtrent het verwerken van verzekeringsmutaties. Ondertussen werken de eerste organisaties met mutatievoorstellen en mutatieconflicten. We benaderen onze klanten één-voor-één om de nieuwe werkwijze in te richten. We hopen de nieuwe features in het najaar van 2022 uit te rollen voor iedereen die met verzekeringen werkt in Elements.

Kan je niet wachten? Stuur dan een e-mail naar support@fasterforward.nl en vermeld hierbij dat je wilt starten met mutatievoorstellen. Wij stemmen dan een moment met je af om de nieuwe werkwijze in te richten.


Maatschappij volgen of controleren bij mutatieconflicten

Als je werkt met mutatievoorstellen kan je nu zelf kiezen of je automatisch de mutaties van de maatschappij wilt goedkeuren óf dat je de mutaties van de maatschappij wilt controleren. Met deze instelling wordt dus bepaald of je de maatschappij volgt.

Met deze toevoeging zijn 3 verschillende werkwijzen beschikbaar voor mutatieconflicten:

  • Zonder mutatieconflicten, je controleert niets en voert automatisch de mutaties van de verzekeraar door in het klantdossier.
  • Met mutatieconflicten, om te controleren of jouw mutatie overeenkomt met de mutatie van de verzekeraar.
  • Met mutatieconflicten, om de verzekeraar te controleren of ze de mutatie correct hebben doorgevoerd.

Als je al werkt met mutatievoorstellen en je wilt je instellingen wijzigen, stuur dan een e-mail naar support@fasterforward.nl. Vermeld hierbij welke werkwijze je wilt toepassen.

Als je de maatschappij volgt, zie je niet de tabel “Mutatie in behandeling” met vinkjes en zandloper.


Overzicht met toekomstige mutaties

Je hebt nu inzicht in alle toekomstige mutaties in het ‘Overzicht toekomstige mutaties’. Deze vind je onder Verzekeringen > Overzichten.


Polisinformatie eenvoudig te mailen naar klant

Als je werkt met mutatievoorstellen, kun je nu direct de workflow openen na het aanmaken van een polis. Zo kun je bijvoorbeeld gelijk de klant e-mailen dat er een polis toegevoegd aan zijn of haar pakket. Hierbij kunnen (d.m.v. tags) gegevens van de zojuist ingevoerde polis automatisch worden verstuurd naar de klant. Om deze tags te laten inrichten, stuur je een aanvraag naar support@fasterforward.nl.


Mutaties in behandeling overzicht toont alleen actieve mutaties

In het overzicht ‘Mutaties in behandeling’ zie je nu alle mutaties waar je binnenkort actie op moet ondernemen. Mutaties die in het verleden al bevestigd zijn, zijn niet meer zichtbaar.


Geen mutatievoorstel bij boeking zonder mutatie

Als je vanuit een ADN bericht een ‘Boeking zonder poliswijziging’ verwerkt dan wordt er geen mutatievoorstel aangemaakt. De polis is namelijk inhoudelijk niet gewijzigd. Deze boeking wordt dan alleen financieel verwerkt.


Overige verbeteringen en aanpassingen

  • Zodra je een e-mail hebt doorgestuurd vanuit een dossier, keer je nu automatisch terug naar de oorspronkelijke e-mail.
  • Bij het aanvullen van een bericht in de HDN inbox is het nu ook mogelijk om een product te selecteren als deze niet onder een productgroep valt.
  • Bij het installeren van nieuwe producten is het niet meer verplicht om een productgroep te selecteren.
  • Bij het aanmaken van een mutatievoorstel zijn de verzekerde bedragen beter leesbaar door de weergave in duizendtallen. 1000000 wordt bijvoorbeeld automatisch omgezet naar 1.000.000,00.
  • De hoofdverval-, premie- en contractverval datums gaan we alleen bijwerken als de datum in het AFD bericht nieuwer is of als de datums niet zijn ingevuld in de polis. Zo staat hier altijd de juiste datum.
  • De koppeling tussen Elements en Taxateurs Unie wordt niet langer ondersteund. Taxateurs Unie is namelijk overgenomen door NWWI en NWWI wil de koppeling niet verder onderhouden.

Geplaatst op 5 augustus 2022 (Laatste update: 29 augustus 2022)


Laatste 5 releasenotes
Gebruikers beheren vanuit omgeving en Finly formulieren versturen vanuit tabblad »
Verbeteringen productkaarten en Uwkluis »
Gemakkelijk indexeren, uitnodigingen accepteren/afwijzen en meer »
Verbeteringen ADN inbox en Uwkluis en meer »
Verbeteringen Uwkluis, uitbreiding Ockto en meer »
top