1. Kennisbank
  2. Koppelingen
  3. Overige koppelingen
  4. WeGroup Risicoanalyse koppeling instellen en gebruiken

WeGroup Risicoanalyse koppeling instellen en gebruiken

WeGroup is een data-gedreven distributieplatform dat het inventariseren en adviseren van verzekeringsproducten eenvoudig en efficiënt maakt voor intermediairs, volmachtbedrijven en verzekeraars. Vanuit Elements ga je naar WeGroup en hier start je het adviesproces, je voert een behoefte- en risicoanalyse uit om vervolgens een uitgebreid adviesrapport te genereren. Vanuit WeGroup komt dit adviesrapport in Elements, zodat je vanuit hier direct kan communiceren met klant. Hieronder vind je meer informatie over de koppeling.

Inrichten

Voor het gebruik van de WeGroup Risicoanalyse koppeling moet je een contract hebben bij WeGroup. Neem hiervoor contact op met WeGroup. WeGroup stuurt een e-mail naar ons met het verzoek de koppeling in te richten. Wij richten de koppeling verder voor je in.

Eerste gebruik WeGroup Risicoanalyse

Wanneer de koppeling is ingericht verschijnt onder het klantdossier – tabblad Export het tabblad WeGroup Risicoanalyse. Hier klik je op. Eenmalig dien je jezelf te authentiseren onder deze tab. Dit doe je met de inloggegevens die door WeGroup zijn verstrekt. Dit zijn dus niet de inloggegevens van Elements.

Koppeling gebruiken

Gegevens exporteren vanuit Elements naar WeGroup

Via het tabblad Export – Risicoscan | WeGroup exporteer je de klant naar WeGroup. Hier kan je eerst de gegevens selecteren en vervolgens klik je op de knop ‘Exporteren’.

De polis- en klantgegevens vanuit Elements worden geëxporteerd naar WeGroup.

Risicoanalyse uitvoeren

In WeGroup wordt een gesprek opgestart. In dit gesprek vul je allerlei gegevens in, waaronder bijvoorbeeld de bedrijfsgegevens, activiteiten, panden en voertuigen. Het gesprek betreft de analyse van de situatie.

Adviesrapport opmaken

Nadat het gesprek/de risicoanalyse is afgerond, krijg je verschillende mogelijkheden. Je kunt direct een adviesrapport aanmaken, het gesprek versturen naar de klant of het gesprek bekijken.

Wanneer je het gesprek bekijkt, zie je onder andere de vragen en antwoorden terug en de aanbevelingen. Vanuit de aanbevelingen ga je aan de slag om het adviesrapport te openen en verder in te vullen.

Adviesrapport exporteren naar Elements

Wanneer je het adviesrapport volledig hebt ingevuld kan je de keus maken om deze te exporteren als PDF, exporteren als Word, exporteren naar CRM/assurantiepakket of per e-mail te versturen.

Om het adviesrapport te versturen naar Elements kies je voor ‘Exporteren naar CRM/assurantiepakket’. Er verschijnt een pop-up waar je Faster Forward dient te kiezen en vervolgens kunt klikken op ‘Rapport exporteren’.

Om direct naar Elements te gaan klik je op ‘Externe referentie’.

Adviesrapport versturen naar jouw klant

Wanneer je op ‘Externe referentie’ hebt geklikt, kom je uit op het tabblad Communicatie – E-mail in het klantdossier. Hier kan je jouw e-mail verder opstellen. Je kunt hiervoor de standaardteksten Wegroup – Adviesrapport versturen naar klant | Particulieren of Wegroup – Adviesrapport versturen naar klant | Zakelijk gebruiken. Staan deze nog niet op jouw omgeving stuur dan een e-mail naar support@fasterforward.nl.

Let op: het adviesrapport is onder het tabblad Documenten in het klantdossier gezet. Je dient deze handmatig toe te voegen als bijlage in de e-mail.

Taak aanmaken

Indien gewenst kan er een workflow ingericht worden die reageert op het exporteren van het adviesrapport. Vanuit de workflow kan bijvoorbeeld een taak aangemaakt worden om je te attenderen op het onderhoudsgesprek naar aanleiding van dit adviesrapport.

Laatste update: 13 september 2023

Was deze informatie nuttig?

top