Digitale formulieren versturen

Als je gegevens wilt opvragen bij je klanten, doe je dit eenvoudig met digitale vragenlijsten. De gegevens die de klant invult, komen via een e-mail in het juiste klantdossier. Zo geeft jouw klant makkelijk zijn gegevens door en hoeft hij geen PDF of geprint formulier in te vullen.

Om deze functionaliteiten te gebruiken, moet je eerst een contract afsluiten met Actiefbeheerscan, Digitaal op Maat of Digital Only. Daarna kan een medewerker van Faster Forward de formulieren implementeren in Elements.

Actiefbeheerscan

Actiefbeheerscan is ontwikkeld door De Nationale Hypotheekbond. Zij leveren standaard de volgende formulieren. Daarnaast is het ook mogelijk om formulieren op maat te laten maken.

Beschikbare formulieren

  • Jaarlijkse nazorgscan
  • Autoverzekeringscan
  • Hypotheekscan
  • Aflossingsvrije hypotheekscan
  • Overlijdensrisicoscan
  • Bedrijfsverzekeringsscan
  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Pensioenscan
  • Schadeverzekeringsscan
  • Uitvaartscan
  • WOZ bezwaar

Klant uitnodigen

Stuur een e-mail naar support@fasterforward.nl om de link van de vragenlijst te laten inrichten in je workflow. Vermeld hierbij in welke workflow en op welk moment je een bepaalde vragenlijst naar de klant wilt versturen. Volg de volgende stappen zodra dit is ingericht.

Verstuur uitnodiging

Wil je een klant uitnodigen om de vragenlijst in te vullen? Kopieer dan de openbare link van de vragenlijst in Actiefbeheerscan en plak deze link in een e-mail.

Het is ook mogelijk om de link van de vragenlijst aan een workflow toe te voegen. Je kan zo een moment kiezen waarop jij bij iedere klant deze vragenlijst wilt versturen.

Ingevulde vragenlijst in klantdossier

De afzender van het e-mailadres is van de klant, waardoor de e-mail automatisch in het juiste klantdossier terecht komt.


Digital Only

De online formulieren van Digital Only maken het mogelijk om gegevens uit Elements op te halen en deze te tonen in een vragenlijst. Digital Only levert de volgende standaard formulieren, maar het is ook mogelijk om formulieren op maat te laten ontwikkelen.

Beschikbare formulieren

  • Aanvraagformulier verzekeringen
  • Goederentransport
  • Herbouwwaardemeter 2022
  • Intermediairswijziging hypotheek
  • Intermediairswijziging levensverzekering
  • Intermediairswijziging schadeverzekering
  • Klantprofiel (Adviesbox)
  • Klantprofiel (DocDigi)
  • Klantprofiel (Figlo)
  • Machtigingsformulier
  • Naverrekeningsformulier zakelijk
  • Opzegbrief verzekeringen
  • Periodieke check autoverzekering
  • Periodieke check hypotheken
  • Periodieke check woonverzekering
  • Schadeformulier aansprakelijkheidsverzekering
  • Schadeformulier algemeen
    (Formulier heeft een beslisboom, zodat voor de soort verzekering alleen die specifieke vragen worden getoond)
  • Schadeformulier glas
  • Schadeformulier inboedel
  • Schadeformulier inboedel/opstal combi
  • Schadeformulier opstal
  • Schadeformulier reis/annulering
  • SEPA machtiging automatische incasso (tussenpersoon incasso)

Hier kan je eventueel wat voorbeelden zien. Voor de inrichting en afstemming van jou wensen, neem je contact op met Digital Only.

Klant uitnodigen

Verstuur uitnodiging

Wanneer je een contract hebt met Digital Only en alles is ingericht dan kan je de klant uitnodigen. Als je een klant wilt uitnodigen, kan je de link van de vragenlijst handmatig of via een tag toevoegen aan een e-mail via ‘Correspondentieteksten beheer’.

Het is hierbij ook mogelijk om een normaal PDF-bestand mee te sturen, voor de klanten die minder digitaal zijn. Digital Only legt aan je uit hoe dit werkt tijdens de inrichting.

Deze e-mail kan ook worden toegevoegd aan een workflow, zodat je de e-mail altijd op een bepaald moment naar een klant verstuurt. Denk hierbij aan een periodieke nazorgcheck om aan de klant te vragen of zijn gegevens nog actueel zijn. Voor inrichting van jouw workflows neem je contact op met support@fasterforward.nl.

Klant vult in of controleert

Wil je dat jouw klanten alleen hun gegevens moeten controleren, i.p.v. alles in te vullen? Dat kan ook.

De relevante gegevens uit het klantdossier in Elements worden dan automatisch in het formulier geplaatst. De klant hoeft alleen zijn gegevens te controleren en aan te vullen.

Opdracht tot dienstverlening laten ondertekenen

Het is ook mogelijk om een Opdracht tot Dienstverlening (OTD) naar de klant te versturen om deze te laten ondertekenen. De OTD is in principe altijd maatwerk omdat ieder advieskantoor eigen teksten heeft en een eigen opbouw van bedragen wilt laten zien.

Ingevulde vragenlijst in klantdossier

Dankzij de koppeling komt de e-mail automatisch in het juiste klantdossier.


Digitaal op Maat

Beschikbare formulieren

De volgende formulieren van Digitaal op Maat zijn verbonden met Elements. Neem contact op met Digitaal op maat voor informatie over de mogelijkheden.

  • Schadeformulieren glas/inboedel/woonhuis/voertuig/reis etc.
  • SEPA Machtiging
  • Opzegformulier
  • UBO
  • Onderhoudsformulier AOV
  • Aanvraagformulieren
  • Inventarisatie voor adviesgesprek
  • OTD Uitvaartverzekering
  • Jaarlijkse check schadeverzekeringen
  • Check persoonlijke situatie
  • Jaarlijkse check hypotheek

Klant uitnodigen

Stuur een e-mail naar support@fasterforward.nl om de link van de vragenlijst te laten inrichten in je workflow. Vermeld hierbij in welke workflow en op welk moment je een bepaalde vragenlijst naar de klant wilt versturen.

Zodra dit is ingericht, kun je bijvoorbeeld onderstaande e-mail versturen naar jouw klanten.

Laatste update: 15 maart 2024

Was deze informatie nuttig?

top