
Vanaf 1992 maakt de wereld al gebruik van SMS. Waar de laatste jaren veel nieuwe berichtenplatformen beschikbaar zijn geworden, blijft SMS toch een platform die standaard op mobiele telefoons beschikbaar is.
Een SMS-bericht trekt vaak direct de aandacht, terwijl een e-mail door de gebruiker pas word gelezen wanneer dit uitkomt. Vaak valt een e-mail ook niet op binnen een drukke mailbox. Hierdoor is een SMS bericht uiterst geschikt voor berichten waarbij snelheid geboden is. Denk hierbij aan een afspraakbevestiging of annulering.
Altijd in verbinding met de klant
Daarnaast is er voor SMS-berichten geen internettoegang nodig, maar alleen een GSM verbinding. Voor bijvoorbeeld e-mail en Whatsapp is een internet verbinding nodig. Wanneer de ontvanger (tijdelijk) geen internet verbinding heeft door een slechte verbinding of door het ontbreken van een internet abonnement is deze het snelste bereiken met een SMS.
Tot slot vinden veel mensen dat een Whatsapp bericht te persoonlijk is, en misschien wel een inbreuk op hun privacy. Een SMS-bericht is daarentegen veel neutraler en zakelijker, en daarmee goed geschikt voor de financiële dienstverlening.
Geen afspraak meer missen?
Wist je dat je met Elements een SMS met een afspraakbevestiging kan sturen naar de klant? Naast een e-mailbevestiging is het ook mogelijk om 24 uur van te voren automatisch SMS-bericht te versturen. Hiervoor is een speciale workflow gecreëerd. Zo krijgt de klant nog een extra herinnering van de geplande afspraak.

Let wel op dat de SMS optie aan moet staan binnen jouw Elements omgeving. Is dit niet het geval? Neem dan contact met ons op via 0164 271 281 of support@fasterforward.nl.
Meer dan 50 klanten maken momenteel al gebruik van onze SMS functie! Wil jij ook dat extra beetje service automatisch kunnen verlenen? Binnen Elements kunnen wij tal van automatische SMS-berichten toevoegen aan je workflows.
Direct vanuit klantdossier
Via Elements kun je ook binnen een klantdossier direct een SMS-bericht aanmaken. Dit doe je via de volgende stappen.
- Ga naar het klantdossier van de persoon waar je een SMS-bericht naar wil verzenden.
- Klik vervolgens op onderstaande knop “SMS aanmaken”.
- Hier kun je vervolgens een SMS-bericht opstellen van maximaal 140 tekens. Dit bericht kun je aan de linker kant direct koppelen aan een taak of product.
- Via de verzenden knop, onderaan de pagina, verstuur je de SMS.

Naast een afspraakbevestiging zijn er ook meerdere onderdelen waarbij een SMS-bericht kan worden verstuurd.
Voorbeelden
Hieronder vind je nog een aantal andere voorbeelden van momenten waarop je een SMS kunt sturen.
Een status update binnen een product
Breng jouw klanten direct op de hoogte wanneer er bijvoorbeeld een status update plaatsvind binnen de hypotheekaanvraag. Elements kan de klant een SMS versturen wanneer de aanvraag is goedgekeurd of wanneer de hypotheek ingaat.
Er moeten nieuwe stukken worden aangeleverd
Ook kan je een SMS versturen wanneer er nieuwe stukken moeten worden aangeleverd via digimap. Zo weet de klant direct welke stukken er missen zodat deze kunnen worden aangeleverd.
Wanneer de hypotheekofferte datum nadert
Wanneer de einddatum van een hypotheekofferte nadert kan je doormiddel van een SMS-bericht jouw klant hiervan op de hoogte brengen.
Wanneer het einde van een product nadert
Ieder product heeft een einddatum. Wanneer deze nadert kunt je jouw klanten hiervan via SMS op de hoogte van stellen zodat deze een gesprek in kunnen plannen. Naast het handmatig versturen van een sms, kan dit ook in de workflow ingericht worden. Hiervoor is een wijziging in de workflow nodig.
Als kinderen 18 jaar worden
Vanaf 18 jaar hoort iedereen zijn of haar eigen zorgverzekering af te sluiten. Dit is een uitgelezen kans om voordat de kinderen 18 worden een SMS te versturen naar de ouders met daarin informatie. Zo wijs je niet alleen de klant op dit punt maar zal deze eerder bij jouw uitkomen voor het afsluiten van een verzekering.
Wanneer de mogelijkheid zich aanbied om een ORV over te sluiten
Je kan ook een SMS-bericht versturen wanneer het voor de klant mogelijk is om een ORV over te sluiten tegen een lagere premie. Zo voldoe je aan de verplichtingen en behoud je een tevreden klant. Uiteraard moet dit van te voren wel worden ingesteld.
Uiteraard zijn dit slechts enkele voorbeelden van mogelijkheden. Benieuwd naar de overige voorbeelden? Neem dan contact met ons op via 0164 271 281 of support@fasterforward.nl.
Geplaatst op 2 december 2020