Overzichtelijke hypotheken, nieuwe features voor verzekeringen en meer

Je werkdag wordt nog leuker en overzichtelijker! Elements wordt namelijk op 18 oktober weer uitgebreid met splinternieuwe features. Hypotheken worden overzichtelijker weergegeven, het wordt eenvoudiger om maatschappij incasso mutaties te controleren en je krijgt geen dubbele polissen meer via ADN.

Hypotheken overzichtelijker weergegeven

De relevante gegevens van de hypotheek van een klant zijn nu overzichtelijker weergeven. Voor en na de passeerdatum zie je alleen de informatie die je op dat moment nodig hebt. Hierdoor is het scherm rustiger en heb je meer overzicht.

Gebruik CTRL + F5 om de nieuwe lay-out te bekijken.

Geen zorgen. De huidige weergave met alle hypotheekgegevens is nog steeds zichtbaar als je op het ‘wijzig’ icoon klikt bij ‘Algemeen’, ‘Belangrijke datums’ of ‘Hypotheekdelen’.

Tijdens het aanvraagtraject zie je bijvoorbeeld duidelijk de status van de aanvraag, de stukken die nog moeten worden aangeleverd en belangrijke datums.

Na de passeerdatum zie je de onder andere de laatste communcatie, het energielabel, wanneer de rentevastperiode afloopt en of een leningdeel in Box 1 of Box 3 valt.

Meer informatie over de nieuwe lay-out »


Eenvoudig maatschappij incasso mutaties controleren

Vanaf nu kan je aangeven dat je maatschappij incasso posten hebt gecontroleerd. Zo geef je aan dat je voor alle mutaties een boekingsnota hebt ontvangen. Voor tussenpersoon incasso posten verandert er niets: deze moeten nog steeds worden beoordeeld.

Klik op het grijze vinkje om aan te geven dat de ontvangen boekingsnota klopt. Dit vinkje wordt dan blauw.

Daarnaast filter je nu eenvoudig binnen de posten, zodat je precies ziet wat je nog moet controleren.

  • Met de filter ‘Te controleren’ zie je alle nog te controleren posten (grijze vinkjes)
  • Met de filter ‘Gecontroleerd’ zie je alles wat al is goedgekeurd (groene Tussenpersoon incasso vinkjes) en is gecontroleerd (blauwe Maatschappij Incasso vinkjes)

Pakketstatus automatisch op lopend

Als je een geroyeerd pakket terug op lopend zet, dan wordt nu de status van het pakket ook automatisch op ‘Lopend’ gezet. Wanneer je bijvoorbeeld alle polissen van een pakket weer op lopend zet, verandert de pakketstatus naar ‘Lopend’ en kleurt het icoon van het product (bijv. paraplu) groen.

Om te zorgen dat dit werkt, is het wel belangrijk dat je de systeemstatussen ‘Lopend’ en ‘Nieuw’ goed instelt bij jouw offerte statussen. Hier lees je hoe je dat doet.


Schadebedrag en uitkeringsdatum in te vullen bij maatschappij incasso polissen

Als schade wordt uitgekeerd door de maatschappij, kun je nu altijd vastleggen wat het uitgekeerd schadebedrag en de uitkeringsdatum is. Dit kan ook bij polissen waar je zelf incasseert, maar waar het schadebedrag wordt uitgekeerd door de maatschappij.

Als je zelf de uitbetaling doet (TP incasso) voor een TP incasso product, dan kun je deze gegevens uiteraard niet invullen.


Melding bij RC regeling als polis halfjaar of jaar premie bevat

Wanneer een Rekening Courant regeling een polis met een betaaltermijn van een half jaar of een jaar bevat, is het niet mogelijk om een taak aan te maken wanneer de premie afwijkt. Om dit te verduidelijken, tonen we nu een melding wanneer dit het geval is.

Daarnaast is het in dat geval niet mogelijk om een signaal te ontvangen wanneer de premie afwijkt. Je kunt daarom “Signaal ontvangen bij premie afwijking?” niet op “Ja” te zetten.


Overige verbeteringen

  • Wanneer je een e-mail later wilt verzenden, kun je nu een tijdstip per 10 minuten kiezen, in plaats van elke minuut.
  • Het uploaden van bankafschriften met type MT940 is verduidelijkt. Er is een duidelijke ‘Opslaan’ knop toegevoegd. Daarnaast zijn overbodige knoppen voor opslaan en wijzigen zijn niet zichtbaar als deze niet van toepassing zijn.
  • Bij zoeken in het takenoverzicht worden naam en nummer weer onthouden, ook als je het scherm verlaat.
  • Standaard gebruikersaccounts (templates) zijn nu sneller en uitgebreider in te stellen. Let op: alleen organisaties die zelf hun Elements omgeving beheren, kunnen gebruikersaccounts toevoegen. Veel organisaties doen dit niet zelf, maar vragen via deze pagina een nieuwe gebruiker aan.

Geplaatst op 17 oktober 2022 (Laatste update: 13 december 2022)


Laatste 5 releasenotes
Gebruikers beheren vanuit omgeving en Finly formulieren versturen vanuit tabblad »
Verbeteringen productkaarten en Uwkluis »
Gemakkelijk indexeren, uitnodigingen accepteren/afwijzen en meer »
Verbeteringen ADN inbox en Uwkluis en meer »
Verbeteringen Uwkluis, uitbreiding Ockto en meer »