14 nieuwe features en verbeteringen

Stilstand is achteruitgang. Daarom wordt Elements iedere maand verrijkt met nieuwe functies en optimalisaties van bestaande modules. Ook op 21 juli 2022 wordt Elements weer vernieuwd!

In deze update zitten o.a. nieuwe features voor de e-mailmodule, managementgrafieken en nog veel meer. Je leest alle vernieuwingen in dit artikel.

Verbeterde weergave en werking e-mails

E-mail als bijlage correct weergegeven

Bij het openen van een e-mail als bijlage wordt nu het bijbehorende onderwerp getoond. Ook bij de originele e-mail wordt het juiste onderwerp getoond. Zo zie je duidelijk welk onderwerp er bij de e-mail hoort.

Daarnaast wordt in je persoonlijke inbox de e-mail als bijlage nu ook in een pop-up getoond. In een dossier wordt deze netjes getoond op de plaats van de ontvangen e-mail.

E-mailadres automatisch invullen zelf in te stellen

Je bepaalt nu zelf of de e-mailadressen van de klant automatisch worden ingevuld zodra je een e-mail opstelt. Het automatisch aanvullen is in de vorige update toegevoegd, maar wordt hiermee dus optioneel.

Iedere gebruiker stelt dit persoonlijk in onder Mijn instellingen > Instellingen > Overige.

Direct ontvanger of tekst invullen

Zodra je een nieuwe e-mail gaat opstellen vanuit je persoonlijk inbox, wordt automatisch het ‘Aan’ veld geselecteerd. Zo vul je direct de ontvanger in.

Wanneer je een e-mail beantwoordt, wordt automatisch het tekstveld geselecteerd. Zo typ je direct de tekst van je antwoord.

Tot slot is de knop ‘Documenten uit dossier toevoegen’ nu groen i.p.v. rood.


Extra managementgrafieken op dashboard

Er zijn 2 nieuwe grafieken beschikbaar als tegel op het dashboard. Deze tegels zijn alleen zichtbaar als je inzicht heb in de managementgrafieken. Klik erop om de managementinformatie-pagina te openen.

Om deze tegels te zien op je dashboard, moet je ze zelf inrichten.

Afspraken in maand per kantoor
Producten afgesloten in het afgelopen half jaar

Betere matching dankzij uniforme initialen

Wanneer er een persoon wordt aangemaakt vanuit een aanvraag (AX bericht), worden de initialen overgenomen: met punten en hoofdletters. Door deze uniforme manier van aanmaken, wordt er beter gematcht aan reeds bestaande personen in Elements. Daarnaast worden de voorletters van alle personen op dezelfde manier weergegeven in rapportages of tags.


Geldigheidsduur bankgarantie afhankelijk van type

De geldigheidsduur van een bankgarantie is nu afhankelijk van het type bankgarantie. Wanneer het bestaande bouw of een starter is, is het niet mogelijk om een geldigheidsduur van 2 jaar te selecteren.

Tot slot is het veld ‘Arrangement’ vanaf nu verplicht om in te vullen.


Startdatum automatisch ingevuld met vandaag

Bij levens-, inkomens-, schade- en uitvaartverzekeringen wordt bij het aanmaken de ‘Offerte aangevraagd’ en ‘Startdatum’ automatisch ingevuld met de datum van vandaag. Bij een contract wordt de ‘Contract datum’ en ‘Startdatum’ ook automatisch ingevuld. Hierdoor hoef je deze niet meer handmatig in te vullen.


Wachtwoord standaard onleesbaar bij genereren

Als een beheerder generieke veilige wachtwoorden genereert voor gebruikers, zijn deze nu standaard niet leesbaar. Het ‘oogje’ staat namelijk standaard uit, waardoor de beheerder alleen bolletjes ziet.


Overige verbeteringen

  • Er worden geen dubbele telefoonnummers meer aangemaakt in een dossier na het verwerken van een hypotheekaanvraag, omdat speciale tekens (zoals “-“) worden genegeerd.
  • Het is nu niet meer mogelijk om overleden personen te selecteren bij het aanmaken van een product.
  • De knop ‘Controlelijst afronden’ is nu groen i.p.v. rood.
  • Werking van workflows is geoptimaliseerd.

Geplaatst op 18 juli 2022 (Laatste update: 02 augustus 2022)


Laatste 5 releasenotes
Gebruikers beheren vanuit omgeving en Finly formulieren versturen vanuit tabblad »
Verbeteringen productkaarten en Uwkluis »
Gemakkelijk indexeren, uitnodigingen accepteren/afwijzen en meer »
Verbeteringen ADN inbox en Uwkluis en meer »
Verbeteringen Uwkluis, uitbreiding Ockto en meer »
top