Dashboard inrichten

Dashboard

Het dashboard is de startpagina van je dag. Daarom is het belangrijk om deze in te richten naar jouw wensen.

Hieronder lees je meer over mogelijkheden, de symbolen en tegels op het dashboard. De snelkoppelingen en tegels zijn in te stellen via de knop ‘Dashboard Instellingen’

Snelkoppelingen

De groene pictogrammen zijn snelkoppelingen. De snelkoppelingen zijn zelf in te stellen door onder ‘Dashboard Instellingen’ de gewenste snelkoppeling van links naar rechts te slepen. Aan de linkerzijde zie je de snelkoppelingen die niet zichtbaar zijn. De snelkoppelingen aan de rechterzijde zie je terug op je dashboard.

Tegels

Via de knop ‘Dashboard instellingen’ op je dashboard kun ook je de actieve tegels wijzigen. Als je een tegel op je dashboard wilt zien, sleep je deze van links naar rechts.

Ook is het mogelijk om een eigen tegel op het Elements dashboard van je kantoor toe te voegen. Hierin kan je informatie tonen die je kantoor zelf beheert. Hiervoor dien je zelf een webpagina te maken waarin de informatie staat wat je in de tegel wilt weergeven. Vervolgens kun je de URL van de pagina insturen naar support@fasterforward.nl. Nadat deze ingesteld is, haalt Elements de informatie van de desbetreffende pagina op.

Bladwijzers

Een tegel die je zelf kan aanpassen, is de tegel met bladwijzers. Via de knop rechtsonder op de tegel kies je de gewenste bladwijzers.

In de ‘Bladwijzers’ pop-up kun je bladwijzers aanpassen, toevoegen en verwijderen.

Modules in menubalk

Bovenaan de pagina staan een aantal symbolen die je snel naar een module leiden.

Van links naar rechts worden de volgende symbolen getoond:

  • ‘Zoek in het menu’ : typ hier jouw zoekopdracht in om sneller hetgeen te vinden waar je naar zoekt. Voorbeeld: je zoekt ‘organisatie & personen’ – type in de zoekbalk ‘organisatie’ – door op enter te drukken wordt ‘organisatie & personen’ gelijk geopend.
  • Dossiericoon: overzicht van de 10 laatst bezochte dossiers en zoeken naar dossiers. Klik hier voor meer uitleg over dossiers in Elements.
  • E-mail: openen van de e-mailmodule.
  • Kalender/Agenda: openen van jouw agenda.
  • Takenoverzicht: overzicht van alle taken.
  • Urenregistratie: zichtbaar indien je gebruik maakt van personeelsdossiers en urensheets.
  • Rapportage manager: overzicht van alle bestaande rapportages in jouw Elementsomgeving. Klik hier voor meer informatie omtrent rapportages.
  • Campagnemanager: hier kan je een mailing aanmaken om bijvoorbeeld een nieuwsbrief naar alle klanten te versturen. Klik hier voor meer informatie over het gebruik van de campagnemanager.
  • Schademelding: overzicht en filter van de schademeldingen indien je gebruik maakt van de schademodule.
  • Track and Trace: overzicht van al jouw lopende producten, klik hier voor meer informatie over het gebruik van dit overzicht.
  • Vragensysteem: zichtbaar indien je gebruik maakt van een ticketbox bij een supportafdeling
  • Klembord: hier vind je alle zaken die je op het klembord geplaatst hebt
  • Notities: dit is jouw persoonlijke kladblok in Elements. Hier kan je vanuit iedere pagina in Elements bij.

Megamenu rechtsboven

Deze buttons vind je aan de rechterkant van het menubalk. Door met jouw muis op een van de woorden te gaan staan, krijg je een submenu met daarin alle functionaliteiten en beheerdersfuncties waar je rechten toe hebt.

Instellingen gebruiker

Helemaal rechts in de menubalk vind je een drop-down menu met gebruiker gerelateerde links. Bijvoorbeeld: “Mijn instellingen” en “Uitloggen”. Daarnaast vind je daar een directe link naar de supportwebsite.

Laatste update: 28 september 2022

Was deze informatie nuttig?

top