1. Kennisbank
  2. E-mail
  3. Outlook
  4. Handmatig Office 365 mailboxen instellen

Handmatig Office 365 mailboxen instellen

Beschikbaar in: eBlinqx Compleet, Verzekering Provinciaal en Hypotheek Totaal

In eBlinqx is het mogelijk om nieuwe e-mailboxen toe te voegen. Hieronder vind je de instructie om volledig nieuwe Office 365 e-mailboxen aan te maken.

1. Nieuw e-mailadres instellen

Let op: niet iedereen heeft het recht om dit te doen. Als je hier geen recht tot hebt, neem dan eerst contact op met de interne eBlinqx beheerder van je organisatie.

  • Ga naar het startscherm van de e-mailmanager en druk daar op de ‘+’
  • Vul hier links, onder Algemeen, alle gegevens in (naam, omschrijving, afzendernaam en afzenderadres).
  • Kies rechts, onder Serverinstellingen, bij type ‘Office 365’
  • Zet de interval op 5 minuten. 
  • Sla op met het opslaanicoon linksboven.

2. Eigenaar e-mailbox instellen

Vervolgens selecteer je via het tabblad ‘Eigenaar’ de persoon of personen die de e-mailbox in mogen zien. Via het blauwe pijltje zoek je eerste de organisatie op om vervolgens de gebruikers te koppelen met het pijltje achter de gebruiker. Het is ook mogelijk om een gehele workflowgroep aan de e-mailbox te koppelen. Let op: iedereen die in deze workflowgroep zit, kan dan de e-mailbox inzien.

3. Authenticeren

Wanneer de e-mailboxen en de eigenaren zijn toegevoegd, ga je naar de e-mailbox in je e-mailmodule. Hier staat dan de melding dat de e-mailbox nog geauthenticeerd moet worden.

Door op de link te klikken, kom je in het inlogscherm van Windows en direct uit bij het goede scherm voor de authenticatie.

Het kan zijn dat jij zelf niet toestemming mag verlenen, maar dat de beheerder van Office 365 dit dient te doen. Wanneer dit het geval is en er geen toestemming is verleend door de beheerder, dan krijg je de volgende melding te zien.

Neem contact op met de Office 365 beheerder van je organisatie om dit op te losen.

Nieuwe e-mailbox ingesteld

Indien de e-mailbox geauthenticeerd is, komen op de nieuwe e-mailbox de e-mails binnen.

Foutmelding

Wanneer je de volgende foutmelding krijgt, is eBlinqx niet ingericht om Office 365 te gebruiken. Stuur dan een e-mail naar support@fasterforward.nl om dit in te laten richten.

Gedeelde mailbox instellen

Bij Office 365 is het mogelijk om gebruik te maken van een shared mailbox. Deze mailboxen moeten op een andere manier aangemaakt en ingesteld worden. In dit artikel lees je er meer over.

Office 365 e-mail instructies en informatie

Tussen eBlinqx en Outlook vindt er een synchronisatie plaatst. Dit is van invloed op gelezen/ongelezen berichten, het verwijderen en verplaatsten van berichten. Hier kan je daar meer over lezen.

Laatste update: 22 mei 2024

Was deze informatie nuttig?

top