1. Kennisbank
  2. Elements
  3. Communicatie
  4. Hoe stel ik mijn afwezigheidsassistent in?

Hoe stel ik mijn afwezigheidsassistent in?

Indien u een bepaalde tijd niet per e-mail bereikbaar bent, kunt u vanuit de e-mailmodule een afwezigheidsmelding versturen. Dit doet u door de volgende stappen te doorlopen:

  1. Ga naar uw e-mailmodule;
  2. Ga naar de ‘Postvak In’ van het e-mailadres waarvoor u de assistent wilt instellen;
  3. Klik onder het ‘Hamburgermenu’ (3 streepjes) op ‘Afwezigheidsassistent’;
  4. Klik op het ‘plus-icoon’ om een nieuwe afwezigheidsassistent toe te voegen;
  5. Geef de melding een naam;
  6. Geef vervolgens aan dat de afwezigheidsmelding één keer naar een afzender moet gaan;
    Wordt deze op op meerdere keren verzenden gezet zal iedere keer een afwezigheidsmail verstuurd worden. Dit kan tot gevolg hebben dat een e-mail heen en weer gestuurd wordt en er oneindig veel e-mails in de mailbox terecht komen.
  7. Sla op door op het groene vinkje te klikken.
Laatste update: 27 november 2018

Was deze informatie nuttig?