1. Kennisbank
  2. Elements
  3. Communicatie
  4. Gebruiker toegang geven tot een mailbox

Gebruiker toegang geven tot een mailbox

Indien je beheerder bent van jouw Elementsomgeving dan heb je de mogelijkheid om zelf de mailboxen van jou en jouw medewerkers te beheren.

Hiermee bepaal je zelf welke gebruikers toegang hebben tot een of meerdere mailboxen. Wil je een medewerker toegang verlenen tot een extra mailbox of juist de toegang tot een mailbox intrekken?
Volg dan onderstaande stappen:

  1. Ga naar ‘Beheer – Email – E-mailmanager’
  2. Klik op de mailbox waar je de gebruiker toegang voor wilt verlenen of de toegang voor wilt intrekken.
  3. Ga naar het tabblad eigenaar.  Gebruiker toegang geven:
  4. Klik aan de rechterkant op de blauwe pijl achter ‘selecteer een organisatie’ en selecteer vervolgens het kantoor waar de desbetreffende gebruiker aangekoppeld is.
  5. Hierna verschijnt er een lijst van personen die aan het kantoor gekoppeld zijn, klik achter de naam van de persoon die je wilt koppelen aan de mailbox.
    toegang1
    Gebruiker toegang ontnemen:
  6. Klik op het rode kruis achter de gebruiker om de toegang tot de mailbox te ontnemen. Hierna is het niet meer mogelijk voor de gebruiker om de mailbox in te zien en er e-mails vanuit te versturen.
    toegang2

Let op! Mocht je geen e-mailmanager in de beheermodule hebben en je bent mutatiebevoegd, stuur dan een e-mail met het verzoek om deze rechten aan te zetten naar support@fasterforward.nl

Laatste update: 26 oktober 2020

Was deze informatie nuttig?