Inkoopfactuur verwerken

Inkoopfactuur handmatig toevoegen in een dossier:

  1. Ga in het desbetreffende leveranciersdossier naar het tabblad financieel. Hieronder vind je een tabblad ‘inkoopfactuur’.
  2. Door middel van het plus icoon voeg je een inkoopfactuur toe. Vul alle verplichte (groene) velden in.
  3. Daarna is het mogelijk een digitale versie van de factuur (PDF) te uploaden door deze handmatig te uploaden.
    Je krijgt vervolgens het resultaat te zien van voorgaande input.
    inkoopfactuur
  4. In de factuurregel boek je de betreffende factuur. Meer informatie over het invoeren van boekstukregels vind je in het onderdeel “Invoeren boekingen”. Als je klaar bent met invoeren slaat je op door middel van het opslaan knop rechtsonder.
  5. Na opslaan verschijnt er een 2e tabblad “Workflow”. Met behulp van de workflow kan de inkoopfactuur worden geboekt. Na boeken zal de factuur op ‘onbewerkbaar’ worden gezet, en wordt de workflow gedeactiveerd. Op de geselecteerde grootboekrekening kan de weggeboekte inkoopfactuur teruggevonden worden. Deze workflow kan echter ook de status of datum aanpassen. Voor de inrichting van deze workflow kunt u contact opnemen met support@fasterforward.nl
  6. Daarnaast is het mogelijk om bijlagen vanuit een e-mail aan de bestaande inkoopfactuur toe te voegen. Klik hiervoor in de mail op ‘aan e-mail klembord toevoegen’. Ga vervolgens in uw inkoopfactuur naar het tabblad ‘documenten’ en klik hier op ‘Plakken uit klembord’.


inkoop_klembord

Maak je nog geen gebruik van het inkoopregister en wil je hier wel graag gebruik van maken? Neem hiervoor contact op met onze Support afdeling, hiervoor dien je een e-mail te sturen naar support@fasterforward.nl

Laatste update: 30 maart 2020

Was deze informatie nuttig?