1. Kennisbank
  2. E-mail
  3. Mogelijkheden e-mail
  4. E-mails komen niet binnen in eBlinqx

E-mails komen niet binnen in eBlinqx

Beschikbaar: eBlinqx Compleet, Verzekering Provinciaal, Hypotheek Totaal

eBlinqx haalt de e-mail op van de ingestelde server. Het kan gebeuren dat de e-mail niet meer in eBlinqx komt te staan. Hieronder lees je wat je kunt doen als dit het geval is.

Oorzaken

eBlinqx laat in jouw e-mailbox een melding zien, wanneer de e-mail niet meer synchroniseert. Het niet synchroniseren van de e-mailbox kan verschillende oorzaken hebben, namelijk:

  • eBlinqx heeft meerdere malen de e-mails niet van de server op kunnen halen.
  • De inloggegevens van het e-mailadres zijn gewijzigd.
  • Er is een storing bij jouw server of de gegevens van jouw server zijn gewijzigd.

Instellingen controleren

Om te controleren wat er aan de hand is kan je, als je de e-mailmanager beheert, de instellingen controleren.

Ga hiervoor naar Beheer – Email – E-mailmanager. Als eBlinqx gelangere tijd geen contact kan maken met de server dan staat in de e-mailmanager onder de kolom Interval de melding Geen (foutmeldingen).

Zoek hier vervolgens het desbetreffende e-mailadres op en open deze. Hier kan je ook controleren of de interval nog aan staat. Staat deze op ‘Geen’, neem dan de volgende stappen:

  1. Klik op de knop ‘Test serverinstellingen’
  2. Zijn alle resultaten groen? Dan kun je de interval op 5 minuten zetten en het scherm opslaan, de synchronisatie zal weer iedere 5 minuten plaatsvinden.
  3. Zijn een of meerdere resultaten rood? Bekijk dan wat de melding weergeeft. Wanneer er wordt aangegeven dat het inloggen mislukt kan je de gebruikersnaam en wachtwoord van het e-mailadres controleren en wanneer nodig aanpassen. Het aanpassen van het wachtwoord is ook mogelijk, wanneer je niet de rechten voor e-mailmanager hebt.
  4. Wordt er een andere foutmelding weergegeven? Controleer dan eerst de gegevens onder ‘Incoming server’ met de gegevens die aangeleverd zijn door jouw e-mailserver.
  5. Wanneer je nog steeds een foutmelding krijgt, neem dan contact op met onze support afdeling.

Office 365 e-mailbox

Een e-mailbox met het type Office365 vraagt een andere aanpak. In dit artikel onder het kopje Foutmelding in de e-mailbox kan je deze aanpak teruglezen.

Laatste update: 10 juli 2024

Was deze informatie nuttig?

top