5 nieuwe Uwkluis features voor meer gemak

Uwkluis, het nieuwste klantportaal van Elements, is weer uitgebreid met splinternieuwe features. Je klanten vinden razendsnel waar ze naar op zoek zijn en jij vraagt in een paar klikken informatie op.

Gebruik je Uwkluis nog niet? Ontdek hier alle mogelijkheden of vraag een demo aan.

1. Gelijk inzicht in status hypotheekaanvraag

Je klanten weten altijd precies wat de status is van hun hypotheekaanvraag. Zodra ze inloggen zien ze op de startpagina van hun Uwkluis direct de huidige status. Zo weten ze precies wie er nu met aanvraag bezig is en welke fases er nog volgen.


2. Document bij product direct zichtbaar

Je klanten hoeven niet meer te zoeken naar belangrijke documenten. Zodra ze hun hypotheek, verzekering of dienst aanklikken in Uwkluis, kunnen ze het bijbehorende document downloaden.

Merk een document aan als ‘Contract’ om deze zichtbaar te maken onder een product. Bijvoorbeeld een getekende opdracht tot dienstverlening bij de adviesdienst, of een polisblad van de inboedelverzekering.


3. Klanten leveren gegevens aan met DigiD

ID inscannen, studieschuld opzoeken, loonstrook uploaden… Deze acties kost extra tijd en moeite voor je klanten. En dat terwijl je een soepele klantreis wilt voor hun hypotheekaanvraag.

Daarom delen je klanten hun persoonlijke en financiële gegevens nu eenvoudig door in te loggen met DigiD bij Ockto of Veilig Ophalen. Zo delen klanten moeiteloos gegevens van de Belastingdienst, het UWV, DUO, MijnOverheid en mijnpensioenoverzicht.nl.


4. Mobiele app, inclusief pushmeldingen

Naast de desktop-versie van Uwkluis is er nu ook een app. Stukken uploaden, brondata aanleveren, berichten lezen en aanvragen volgen: je klanten doen het eenvoudig met de Uwkluis app.

Met de app kun je ook pushmeldingen sturen naar je klanten. Zo informeer je de klant direct als een er een nieuw bericht is, een document is afgekeurd of ze een document moeten ondertekenen.

Pushmeldingen zijn mogelijk bij:

  • Nieuw documentverzoek ontvangen
  • Er is een document afgekeurd
  • Nieuw tekenverzoek ontvangen
  • Nieuw vragenlijst ontvangen
  • Nieuw bericht ontvangen

5. Kennis en wensen van klanten eenvoudig opvragen

Uitermate goed voorbereid het adviesgesprek in? Met het klantprofiel inventariseer je vooraf de doelstellingen van klanten, hun kennis en ervaring, financiële positie en risicobereidheid. Klanten vullen stap voor stap een vragenlijst in. De antwoorden worden als PDF in het klantdossier in Elements opgeslagen. 

Klantprofiel gebruiken?
Via de workflow is het mogelijk om een klantprofielverzoek op te starten. Wil je gebruik maken van het klantprofiel en deze inrichten in één van je workflows? Stuur dan een e-mail met je wensen naar support@fasterforward.nl.


Meer weten of direct aanvragen?

Heb je interesse? Vul onderstaand contactformulier in en De Nationale Hypotheekbond neemt zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden van uwkluis te laten zien.

    In dit artikel lees je in detail hoe je uwkluis vervolgens gebruikt.

    Geplaatst op 5 juni 2023 (Laatste update: 01 september 2023)