1. Kennisbank
  2. Elements
  3. Dossier
  4. Hoe voeg ik een CRM kenmerk of actie toe aan een dossier?

Hoe voeg ik een CRM kenmerk of actie toe aan een dossier?

Om de klant goed in beeld te hebben kan er één of meerdere kenmerken aan een persoon worden gekoppeld. In beheer->CRM beheer->kenmerkenbeheer of actiesbeheer, kunnen deze kenmerken/acties aangemaakt worden.

Dit kan bijvoorbeeld zijn: wenst een klant een nieuwsbrief te ontvangen ja/nee. Met een rapportage kun je deze kenmerken/acties ophalen en bijvoorbeeld gebruiken voor het versturen van een campagne.

Wat is het verschil tussen een CRM actie en een CRM kenmerk?
Een CRM kenmerk is op persoonsniveau en een CRM actie is op dossier niveau. 

Om in het klantdossier een kenmerk of actie toe te kennen ga je in het dossier naar Startpagina->CRM. Klik hier op het + icoon om een actie of kenmerk toe te voegen.

Hoe gebruik ik een CRM kenmerk/actie?

Nadat je een of meerdere CRM kenmerken/acties hebt toegevoegd aan jullie omgeving en de betreffende dossiers kun je op basis hiervan een selectie maken. Dit kan bijvoorbeeld nuttig zijn wanneer je een mailing wilt versturen naar bepaalde klanten op basis een bepaalde kenmerk.

Om deze selectie te kunnen maken dient er een kolom in de rapportage aanwezig te zijn waarin de CRM kenmerken/acties opgehaald worden. De volgende standaard rapportages bevatten één van deze gegevens:

Naam rapportage:

CRM – Dossiers met acties

CRM – Dossiers met natuurlijke personen

CRM – Dossiers met organisaties

CRM – Overzicht acties uitgebreid

Bevat:

CRM acties

CRM acties

CRM kenmerken en acties

CRM acties

Onderstaand vindt u instructiefilm met uitleg.
Laatste update: 20 maart 2019

Was deze informatie nuttig?