1. Kennisbank
  2. Elements
  3. Boekhouding
  4. Mandaatcode af- of goedkeuren

Mandaatcode af- of goedkeuren

Mandaatadministratie

U dient ook een mandatenadministratie te voeren, waarin wordt bijgehouden welke klanten u toestemming hebben verleend om bij hen te incasseren.  Dit kan handmatig via de knop “Genereer mandaatcode”, onder de debiteur of via een workflowactie. Deze workflowactie kan eventueel worden ingebouwd in een nieuwe, of bestaande workflow door een van de consultants. Deze mandaatcode is op te roepen in een brief met een tag. In de module ‘Financieel’ vindt u onder de button Elektronisch bankieren de mandaat administratie.

De mandaatcode staat hier weergegeven. Wanneer u een dergelijke mandaatbrief getekend van uw klant retour heeft ontvangen, zet u de mandaatcode op “Geaccepteerd” middels het pijltje.

Mandaat aanpassen vanuit dossier

Naast de mandaatmodule is het mogelijk om in het dossier de mandaatstatus van een relatie aan te passen. Hiermee kan rechtstreeks in het dossier het mandaat geaccepteerd of afgewezen worden.

Datum goedkeuring aanpassen

De datum waarop de mandaat goedgekeurd wordt, kan aangepast worden. Wordt de mandaat administratie later ingevoerd, dan kan de juiste datum overgenomen worden. Indien er geen datum ingevoerd wordt, wordt automatisch de datum van vandaag opgeslagen.

Laatste update: 14 augustus 2017

Was deze informatie nuttig?