Tijdens een hypotheekaanvraag wil je documenten van de consument versturen naar de geldverstrekker. Deze stukken verzend je vanuit het klantdossier direct via HDN naar de geldverstrekker. Hier lees je meer over hoe een stukkenlijst wordt aangemaakt.
Stukken verzenden
Ga in het klantdossier naar het tabblad Stukkenlijst. Hier vind je alle stukken. Door middel van het filter kan je stukken gekoppeld aan een bepaald product naar voren halen. De stukken die je wilt verzenden vink je aan en vervolgens klik je op de knop ‘zet klaar voor verzending’ te drukken.
Selecteer vervolgens de verzendwijze en klik rechts op de groene knop ‘verzenden’ om de stukken te versturen. Het is pas mogelijk om de stukken via HDN te verzenden, wanneer de stukken intern beoordeeld zijn. Let er daarnaast op dat je bij Contract het juiste contract is geselecteerd.

Let op! Het is alleen mogelijk om stukken via HDN te versturen indien deze via HDN opgevraagd zijn door de maatschappij. Dit gebeurd middels een DA bericht. HDN berichten van de maatschappij vind je terug onder het product in het tabblad ‘HDN’. Indien de stukken niet via een DA een bericht zijn aangevraagd of zij hebben niet de juiste status (aan te leveren) zal bij de verzendmethode het niet mogelijk zijn om HDN aan te vinken.
Stuk opnieuw verzenden
Het is niet mogelijk een stuk meerdere keren via HDN aan te leveren zonder dat deze eerst via HDN door de maatschappij is afgewezen. Dit doet de maatschappij door nogmaals een DA bericht via HDN aan te leveren waarin het stuk afgewezen is en met de status ‘aan te leveren’ opnieuw aangeleverd kan worden.