Wil je altijd genoeg leads hebben en meer verdienen? Dan hebben we goed nieuws: Je zit op goud!
Jouw nieuwe leads zitten namelijk gewoon in je bestaande portefeuille.
Jarenlang heb je klantgegevens, hypotheken en verzekeringen netjes vastgelegd in Elements. Nu is het tijd om hiervan te profiteren!
Deze data zitten namelijk boordevol kansen. Kansen om je klanten te helpen met besparen, oversluiten of om bedreigingen voor te zijn. Vertel je klanten over deze kansen. Zij merken dan dat je om hen geeft en jij genereert meer omzet.
Zo gebruik je Elements om waardevolle contactmomenten te genereren:
Benader klanten met SMART selecties
Met SMART kun je specifieke klanten heel gericht benaderen. Je selecteert bijvoorbeeld klanten met een aflossingsvrije hypotheek, die bijna jarig zijn of zonder opstal-, inboedel-, of reisverzekering.
Heb je Elements verbonden met PortefeuilleSignalen? Dan zie je ook klanten waarbij renteverlening, oversluiten of topafslag interessant is. Daarnaast zie je ook klanten waarbij het huis te koop staat en klanten die kunnen besparen op hun ORV.
Voor de geselecteerde klanten maak je eenvoudig beltaken of een e-mailcampagne aan. Hiervoor zijn ook gratis klantgerichte e-mails beschikbaar.
Filter, selecteer en communiceer met rapportages
Kies een rapportage en maak hier een persoonlijke selectie om te filteren binnen je klanten. Gebruik deze persoonlijke selectie vervolgens in een campagne. Zo kan je heel gericht een bepaalde klantgroep een e-mail sturen.
Heb je één van de onderstaande rapportages nog niet? Stuur dan een e-mail naar support@fasterforward.nl en vermeld hierbij welke rapportages je wilt gebruiken.
Voorbeelden van rapportages
Rapportage | Voorbeeld selectie |
---|---|
CRM – Overzicht hypotheken (met datumfilters) | Hypotheken met een passeerdatum van 10 of meer jaar geleden |
CRM – Verzekeringsportefeuille | All Risk autoverzekeringen die al bijna 4 jaar lopen |
CRM – Personen die jarig zijn | Personen die binnenkort 18 worden of binnenkort jarig zijn |
CRM – Personen met een hypotheekrentevervaldatum tussen nu en 8 maanden | Personen met een hypotheekrentevervaldatum binnen 6 of 7 maanden |
CRM – Dossiers met acties | Dossiers met een bepaald segment in de kolom ‘actie’. Bijvoorbeeld CRM actie ‘Segment Goud’. |
CRM – dossiers met organisaties | Zakelijke dossiers die al meer dan 3 jaar niet bezocht zijn |
CRM – Overzicht producten per klantdossier | Klanten met een aflossingsvrije hypotheek |
CRM – Overzicht levensverzekeringen | Levensverzekeringen met een einddatum binnen 5, 10 of 15 jaar |
Herinneringen met taken
Wil je een herinnering ontvangen wanneer het nuttig is om contact op te nemen met de klant? Dat kunnen we inrichten met een workflow.
Stuur hiervoor een aanvraag naar support@fasterforward.nl en we nemen contact met je op.
Als dit is ingericht, krijgt je een taak op relevante momenten, zoals:
- Rentevastperiode loopt bijna af
- Hypotheek loopt bijna af
- Jaarlijks onderhoudsgesprek
- Belastingaangifte regelen
- Autoverzekering loopt bijna af
Signalen van PortefeuilleSignalen
Als je naast Elements ook PortefeuilleSignalen gebruikt, heb je inzicht in de kansen binnen je klantportefeuille. Je ziet overzichten met kansen voor oversluiten, renteverlenging, topafslag, besparen op ORV, verhuizers en incomplete dossiers.
Klanten moeiteloos informeren
Wil je weten wanneer het waardevol is om contact op te nemen? Dat kunnen we voor je inrichten met een workflow! Je krijgt dan een taak precies wanneer je actie moet ondernemen.
Via de workflow informeer je vervolgens de klant in een paar klikken. Wanneer de klant niet reageert, kun je een herinnering sturen. Met de workflow leg je tot slot ook zijn reactie vast.
Help met verduurzamen en verzilver gestegen woningwaarde
Veel huishoudens zoeken naar mogelijkheden om te besparen op hun energiekosten. Het duurzaamheidsprofiel laat zien wat hiervan de mogelijkheden zijn.
Het vertelt je hoe de woning scoort in energieverbruik en hoe je dit verbruik kunt verlagen. Dat kan op diverse manieren: beter isoleren, slimmer verwarmen, gebruik maken van de zon, enz. Je ziet wat het bespaart, wat het kost en wat de investering oplevert voor jouw klant.
Woningwaarde verzilveren
Vanaf 2020 zijn woningen flink in waarde gestegen. Door de actuele woningwaarde op te halen in het klantdossier, krijg je inzicht in de huidige waarde.
Bel of e-mail deze klanten hierover en vertel wat de mogelijkheden zijn met deze overwaarde.
Geplaatst op 28 november 2022
Laatste 5 tips |
---|
Meer informatie in de header... |
Maak een overzichtelijke rapportage met... |
Uw, jouw, jullie? Met deze... |
Weet precies welke stukken worden... |
Blije klanten met deze 6... |