1. Kennisbank
  2. E-mail
  3. E-mail koppelen
  4. Communicatie aan polis koppelen en inzien
  1. Kennisbank
  2. Elements
  3. Takenlijst
  4. Communicatie aan polis koppelen en inzien

Communicatie aan polis koppelen en inzien

Let op: nog niet voor alle organisaties beschikbaar
Alleen als je werkt met mutatievoorstellen kun je je communicatie koppelen aan een polis. We informeren je zodra ook jouw organisatie hiermee kan gaan werken.

Het is verstandig om communicatie, zoals e-mails, te koppelen aan een specifieke polis/verzekering. Als je dit hebt gedaan, kan je bijvoorbeeld binnen een schadepakket filteren op de communicatie over een opstalverzekering binnen dit pakket. Daarnaast is het mogelijk om een workflow te starten nadat je een mutatievoorstel hebt aangemaakt voor een verzekering.

Nieuwe e-mail vanuit klantdossier koppelen aan polis

Het is verstandig om alle klantcommunicatie vanuit het bijbehorende klantdossier op te starten. Wanneer je vanuit een klantdossier een e-mail opstelt, kun je deze aan linkerkant gelijk koppelen aan de bijbehorende polis.

Registratie of brief koppelen aan polis

Bij het aanmaken van een registratie, brief of taak is het ook verstandig om deze direct te koppelen aan de bijbehorende polis (indien van toepassing). Dit doe je op dezelfde wijze als bij een e-mail.

Taak koppelen aan polis

Zodra je een taak aanmaakt, selecteer je aan de linkerkant eerst het product. Hierna worden de onderliggende polissen zichtbaar. Selecteer vervolgens de bijbehorende polis.

Verstuurde e-mail koppelen aan polis

Een verstuurde e-mail koppel je ook eenvoudig aan de bijbehorende polis. Als een e-mail nog in je algemene e-mailbox staat en nog niet gekoppeld is aan een klantdossier, moet je de e-mail eerst koppelen aan een klantdossier.

Ga vervolgens naar de e-mail in het klantdossier en klik op het paraplu-koppel icoon.

Er opent nu een pop-up. In de pop-up klik je de polis aan waar je de e-mail aan wilt koppelen.

E-mails over polis bekijken met filter

Als je de e-mails over een specifieke polis wilt bekijken, ga je naar een verzekeringspakket en klik je vervolgens op het tabblad ‘Communicatie’.

Hier kies je vervolgens bij de filter ‘Polis’ voor de gewenste polis waarvoor je de e-mails wilt bekijken.

Filteren op registraties, brieven, formulieren en taken

In het klantdossier is het ook mogelijk om te filteren op registraties, brieven, formulieren en taken over een bepaalde polis. Dit werkt vrijwel hetzelfde als het filteren binnen e-mails.

Ga hiervoor naar het gewenste tabblad en filter op de polis.

Polisinformatie ophalen met tags

Als je gaat communiceren over een polis, bijvoorbeeld in een e-mail of brief, dan kun je Elements informatie laten ophalen uit de bijbehorende polis. Hiervoor gebruik je tags die beginnen met [offertedeel->…] of [offerte->offertedeel->…]

In onderstaand voorbeeld zijn de volgende tag gebruikt:

“[offertedeel->polisnummer] – [offertedeel->product->naam]” (Branche: [offertedeel->product->categorie]).

Laatste update: 2 januari 2023

Was deze informatie nuttig?

top