TP incasso boekingen

Beschikbaar in: eBlinqx Compleet, Verzekering Provinciaal

Door het systeem worden er door het verwerken van ADN berichten TP incasso boekingen aangemaakt. Ook is het mogelijk om zelf boekingen aan te maken. Hieronder lees je er meer over.

Instellingen

Onder Financieel – Administratie onderhoud – betreffende administratie – tabblad Algemeen kan je diverse instellingen rondom de boekingen instellen.

Aangemaakte boekingen terugzien

In een dossier vind je onder het tabblad ‘TP incasso boekingen’ alle boekingen die aangemaakt zijn. Zo vind je hier bijvoorbeeld:

  • de boekingen die komen vanuit het verwerken van de prolongatieberichten
  • de boekingen die komen vanuit het verwerken van mutatieberichten
  • Handmatig aangemaakte boekingen

Handmatig TP incasso boekingen aanmaken

Daarnaast is het mogelijk om verschillende boekingen aan te maken onder het product in een dossier. Dit via het tabblad ‘TP incasso boekingen’ onder het product.

Schadeboeking

Wanneer een schademelding aan een TP incasso product is gekoppeld, is het mogelijk om een schadeboeking aan te maken. Hiervoor is de knop ‘Schadeboeking toevoegen’. Deze kan je onder andere gebruiken om een schade uit te betalen aan een derde partij.

Eenmalige boeking

Om een eenmalige boeking aan te maken klik je op de knop ‘Eenmalige boeking toevoegen’. Je vult alle verplichte velden in. En je slaat op. Daarna dien je de boeking om te zetten naar factuur. Hiervoor klik je bij de boeking op ‘Aanmaken’.

Vervolgens open je de factuur. Dit kan je doen door op de datum te klikken. Via de workflow keur je de factuur goed en boek je deze. Afhankelijk van de inrichting in jouw omgeving wordt de concept e-mail klaargezet onder het tabblad Communicatie. Deze kan je versturen naar jouw klant. Dit staat niet standaard zo ingericht. Als dit niet is ingericht dan kan je zelf de e-mail aanmaken of de factuur per post verzenden.

Het is ook mogelijk om eenmalige boekingen op te nemen in een rekening-courant regeling. Voorwaarde is dat de factuur gekoppeld is aan een product met een lopende rekening-courant regeling.

Eigen risico factureren

Schade-uitkeringen worden vaak rechtstreeks door de maatschappij uitbetaald aan een derde partij. Het eigen risico dien je vervolgens nog wel in rekening te brengen bij de klant. Om dit op een makkelijke manier mogelijk te maken is hiervoor een speciale knop “Eigen risico factureren” toegevoegd. Let op: de boeking kan niet negatief zijn en moet in een openstaande periode geboekt worden.

Laatste update: 28 oktober 2024

Was deze informatie nuttig?

top