TP incasso boekingen

Door het systeem worden er door het verwerken van ADN berichten TP incasso boekingen aangemaakt. Ook is het mogelijk om zelf boekingen aan te maken. Hieronder lees je er meer over.

Instellingen

Onder Financieel – Administratie onderhoud – betreffende administratie – tabblad Algemeen kan je diverse instellingen rondom de boekingen instellen.

Aangemaakte boekingen terugzien

In een dossier vind je onder het tabblad ‘TP incasso boekingen’ alle boekingen die aangemaakt zijn. Zo vind je hier bijvoorbeeld:

  • de boekingen waarvan geen factuur verstuurd wordt
  • de boekingen die komen vanuit het verwerken van de prolongatieberichten.
  • de boekingen die komen vanuit het verwerken van mutatieberichten

Daarnaast is het mogelijk om verschillende boekingen aan te maken onder het product in een dossier. Dit via het tabblad ‘TP incasso boekingen’ onder het product.

Schadeboeking

Wanneer een schademelding aan een TP incasso product is gekoppeld, is het mogelijk om een schadeboeking aan te maken. Hiervoor is de knop ‘Schadeboeking toevoegen’. Deze kan je onder andere gebruiken om een schade uit te betalen aan een derde partij.

Eenmalige boeking

Het is mogelijk om ook handmatig aangemaakte boekingen op te nemen in een rekening-courant regeling. Dit via de knop ‘Eenmalig boeking toevoegen’. Voorwaarde is dat de factuur gekoppeld is aan een product met een lopende rekening-courant regeling.

Eigen risico factureren

Schade-uitkeringen worden vaak rechtstreeks door de maatschappij uitbetaald aan een derde partij. Het eigen risico dien je vervolgens nog wel in rekening te brengen bij de klant. Om dit op een makkelijke manier mogelijk te maken is hiervoor een speciale knop “Eigen risico factureren” toegevoegd. Let op: de boeking kan niet negatief zijn en moet in een openstaande periode geboekt worden.

Laatste update: 17 oktober 2023

Was deze informatie nuttig?